شورای شهرصفحه اصلی

اصلاح و تغییر نرخ بلیط و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی تهران در سال ۱۴۰۲

اصلاح و تغییر نرخ بلیط و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی تهران در سال ۱۴۰۲

با بررسی اعضای شورای شهر در پاسخ به نامه فرمانداری، تغییرات در نرخ بلیط و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۲ با ۱۹ رأی موافق به تصویب رسید.

به گزارش شوراآنلاین، در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی نامه فرماندار در خصوص اعتراض هیات تطبیق به مصوبه « تعیین نرخ بلیط و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۲» مورد بررسی قرار گرفت.
در ابتدا نرجس سلیمانی رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا ضمن بررسی و پاسخ به این نامه با تایید ایراد مطرح شده از سوی فرمانداری تهران و نیز در توضیح ابعاد برخی از جنبه های ایرادات استخراج شده عنوان کرد: طبق بند ۸ تبصره ۱ ماده ۲ قانون درآمدهای پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها، حداکثر رشد عوارض محلی نسبت به سال قبل به میزان تورمی اعلامی مراجع ذی الصلاح می باشد.
وی در تکمیل این توضیح عنوان کرد: این ایراد حسب قانون وارد است و پیشنهاد می شود نرخ های تعیینی با رعایت تورم اعلامی از کلیه مراجع صالحه اصلاح شود.
سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل شورا با بیان اینکه با وجود اختیار جهت افزایش ۴۶ درصدی نرخ کرایه داشتیم میزان افزایش کمتر از نرخ تورم بود، اظهار کرد: پس از جلسه ای که در کمیسیون برای اصلاحیه های موردنظر فرمانداری داشتیم، جلساتی با فرمانداری برگزار شد تا نتایجی حاصل شود.
وی افزود: بند الف بخش دوم ماده یکم به گونه ای بود که برای کارت بلیط مبلغ دار مبلغ ۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده بودیم که به ۲ هزار و ۸۵۰ تومان تقلیل پیدا کرد و به ازای هر کیلومتر پیمایش ۱۶۰ ریال پیش بینی کرده بودیم که به ۱۴۷ ریال کاهش یافت.
تشکری هاشمی با بیان اینکه ایرادات بند «ب» نیز بررسی شد و بدون تغییر باقی ماند، گفت: برای کرایه های نقدی نیز مشکلاتی داریم و باید راهکارهای اجرایی شود که بر این اساس مقرر شد که ۶ درصد افزایش برای کسانی که مبالغ را به صورت نقد پرداخت می کنند، حذف شد؛ هرچند امکان پرداخت نقدی وجود ندارد و تقاضا داریم که شرکت بهره برداری مترو برای پرداخت الکترونیک قراردادهایی را با شرکت های صاحب صلاحیت منعقد کند.
وی اضافه کرد: قرار شد مبلغ هزار و ۸۰۰ تومان پایه برای نرخ کرایه اتوبوس حفظ شود و به ازای هر پنج کیلومتر ۴۰۰ تومان مبنا باشد؛ در بخش اتوبوس های عادی نیز هر خطی که بیش از ۲۰ کیلومتر طول داشت با همان نرخ ۲۰ کیلومتر، کرایه دریافت می شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۷۵ درصد تغییر به شرط حفظ میانیگن ۴۵ درصد برای نرخ کرایه تاکسی، گفت: در جلسه فرمانداری ۶۰ درصد افزایش تأیید شد و در معابر دارای شیب نیز در جلسه با فرمانداری، رقم به ۱۰ درصد کاهش یافت و به عبارتی نرخ در این معابر ۱۰ درصد افزایش خواهد بود.
وی با تأکید بر اینکه نرخ کرایه در شرایط بد آب و هوایی که ۴۰ درصد پیش بینی شده بود به ۱۵ درصد رسید، در بخش اتوبوس تندرو حداکثر افزایش به ۴۱ درصد رسید و در مترو نیز نرخ پیشنهادی ۹درصد کاهش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا