شورای شهرصفحه اصلی

نظر رییس شورای شهر تهران درباره عملکرد مدیریت شهری

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما از هر وسیله‌ای که بشود برای نظارت بر شهرداری تهران استفاده می‌کنیم حتی گزارشاتی که کارمندان ما از شهرداری ارائه می‌دهند هم برای ما قابل استفاده است.
به گزارش شوراآنلاین، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران امشب ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در برنامه تهران بیست شبکه ۵ تهران گفت: ما متاسفانه در شورای شهر کارهای عقب مانده بسیاری داشتیم اولاً تلاشی که در این زمینه شده است بسیار تلاشی پیگیرانه بوده است اما تا زمانی که بخواهد این تلاش ها به نتیجه برسد زمان می‌برد چرا که مدتی این پروژه ها متوقف بوده اند و این حرکت بعد از توقف نیازمند انرژی زیادی است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در دوره‌های قبلی شورا توفیقات زیادی را داشتیم یکی از آنها مدیریت پیوسته و تثبیت این مدیریت بود که می‌توانست این پروژه ها را دنبال کند اما در این دوره شروعی که کردیم بسیار سخت بود چرا که باید بسیاری از کارها را از نو شروع می‌کردیم و راه می‌انداختیم به عنوان مثال یکی از این موارد حمل و نقل عمومی است. وی ادامه داد: ما پیش قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن را انجام دادیم تا از آنها استفاده بشود اما تا زمانی که ۱۵ درصد اولیه پرداخت نشود این شرکت ها شروع به کار نمی‌کنند.
چمران گفت: در دوره دولت گذشته زمانی که ما در شورای شهر مدیریت را بر عهده گرفتیم یکی از اولین مطالبات ما این بود که شهر ما نیازمند واگن مترو و اتوبوس است چرا که با ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس نمیتوانیم یک شهر ۱۰ میلیونی را اداره کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امسال زمانی که تخصیص بودجه به اتمام رسید ۱۵ میلیارد تومان را بر بودجه حمل و نقل اضافه کردیم تا صرفاً برای حمل و نقل استفاده شود و این مبلغ افزایشی نزدیک به نیمی از بودجه ای است که برای حمل و نقل در نظر گرفتیم.
وی در مورد اجرای طرح ترافیک جدید در تهران گفت: امسال طرح ترافیک تغییر نمی‌کند چرا که هنوز این طرح جدید به شورا نیامده است که آن را بررسی کنیم و احتمالاً این طرح ترافیک برای امسال آماده نخواهد شد.
چمران در مورد برنامه های شورای اسلامی شهر تهران برای جلوگیری از تشدید آلودگی هوای پاییز و زمستان گفت: در ارتباط با رفع آلودگی هوا کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که حمل و نقل عمومی پاک را افزایش دهیم و مردم از وسایل شخصی خودشان استفاده نکنند چرا که باعث آلودگی هوا می‌شود و از وسایط حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: از آنجایی که همچنان وسایل حمل و نقل عمومی به تعداد کافی در شهر وجود ندارد مردم از آن ها استفاده نمی کنند اما اگر این وسایل حمل و نقل عمومی آماده شوند و مردم بتوانند از این وسایل استفاده کنند آلودگی هوا در تهران از بین خواهد رفت.
وی افزود: ۶۳۰ دستگاه واگنی که خریداری کردیم که بعداً به ۷۹۱ دستگاه واگن تغییر‌ یافت اگر تعدادی از همین واگن‌ها وارد شهر بشود و بخشی از آن سال آینده وارد شود میزان واگن‌های ما دو برابر می‌شود و حمل و نقل ما پاک خواهد شد.
چمران گفت: ما در ابتدا می‌خواستیم هزار دستگاه اتوبوس دیزلی بخریم اما پیشنهاد وزارت صمت این بود که همه اتوبوس‌ها را برقی بخریم و این ۲۰۰۰ دستگاه را به علاوه ۱۵ دستگاه که داخلی است و برای اولین بار در ایران ساخته می‌شود را در نظر گرفتیم که زمانی که وارد شهر شود آلودگی هوا را به طور کامل از بین می‌برد.
رئیس شورای شهر با اشاره به خروج برخی از نمایندگان از صحن شورا گفت: در جلسه امروز شورای شهر تعدادی از نمایندگان جلسه را ترک کردند چرا که جلسه طول کشید و برخی از افراد هم نسبت به صحبت‌ها و کارهایی که انتظار داشتند شهردار انجام بدهد ایراداتی داشتند و بحث‌هایی کردند و اختلاف نظرهایی وجود داشت که طبیعی است.
وی ادامه داد: به طور معمول زمانی که جلسه به بعد از ساعت ۱۲ کشیده می‌شود برخی از نمایندگان جلسه شورای شهر را ترک می‌کنند چرا که بعد از ساعت ۱۲ ظهر در کمیسیون ها یا در جاهای دیگر جلسه دارند و در برخی از موارد خروج آنها به این دلایل است.
چمران گفت:‌ نظارت بر شهرداری بر عهده شورای شهر است که به روش‌های گوناگون آن را انجام می‌دهد یکی از راه‌های نظارت، گرفتن اطلاعات مردمی است که مردم اطلاعاتی را می‌دهند که در بخشی از شهر اتفاقی در حال رخ دادن است.
وی افزود: یک راه دیگر آن این است که حسابرس‌های قانونی داریم که تمام جزئیات مالی شهرداری را حسابرسی می‌کنند و این حسابرسی را در صحن شورای شهر به صورت علنی برای تمامی مردم توضیح می‌دهد و اشکالات رامی‌گوید و بررسی می‌کنیم و راه حل‌های آن را تصویب می‌کنیم تا بروند و آن مشکلات را حل کنند.
چمران گفت: یک راه دیگر آن این است که کمیسیون‌ها بازدیدهای میدانی را انجام می‌دهند و پروژه‌ها را بررسی می‌کنند و علت عدم پیشرفت را و تمامی موارد را بررسی می‌کنند و شش ماه یکبار در صحن شورا به طور کامل بررسی می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: ما از هر وسیله‌ای که بشود برای نظارت بر شهرداری تهران استفاده می‌کنیم حتی گزارشاتی که خود کارمندان ما از شهرداری ارائه می‌دهند که آن هم برای ما قابل استفاده است.
وی در مورد پروژه‌های عمرانی بزرگ شهر تهران که قرار است امسال به نتیجه برسد گفت: امتداد بزرگراه یادگار امام یکی از ابر پروژه‌های شهر ماست که از شمال شهر شروع شده و هم اکنون تا میدان جی آمده و قطع شده و ادامه ندارد و این در برنامه ما بوده که باید این را ادامه بدهیم اما متاسفانه در دوره گذشته متوقف شد و کارگاه‌های آن را هم جمع شدند اما اقدامات لازم در جهت ادامه این بزرگراه تا پایان امسال در حال انجام است.
چمران افزود: در حوزه فرهنگی حرکت‌های فرهنگی را در شهر تهران می‌بینیم که بسیارحرکت های گسترده‌ای است چرا که سازمان فرهنگی شهرداری تهران تنها نبوده اند و با همکاری های خوبی که انجام شده اتفاقات خوبی مانند جشن غدیر و نیمه شعبان را شاهد بودیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: در ارتباط با فضای سبز ما در یرنامه داریم نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش سال گذشته است، یعنی به بالای بیش از هزار و چند هکتار می‌رسد. یک نوع آبیاری جدید فضای سبز را در آنجا افتتاح کردیم که آبیاری این روش به اندازه میزان معمولی که آبیاری می‌شود نیست و از زیر زمین و به صورت خاصی انجام می‌گیرد که ۳۰ درصد این آبیاری معمولی آب نمی‌برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا