اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

تردد اسنپ و تپسی در طرح ترافیک رایگان است؟

بسته ترافیکی پایتخت در شورای ترافیک به تصویب رسید و یکی از بند‌های آن به ساز و کار تردد خودروهای فعال در ناوگان تاکسی اینترنتی اختصاص دارد.

به گزارش شوراآنلاین، بسته ترافیکی پایتخت که در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، با حضور نمایندگان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و نماینده پلیس راه تهران بزرگ تهیه شد، در شورای ترافیک تهران به تصویب رسید.

یکی از بند‌های گنجانده شده در بسته ترافیکی مدیریت شهری، تردد رایگان برای تاکسی‌های اینترنتی (اسنپ و تپسی) در محدوده‌های ترافیکی است.

 

اما گنجاندن این بند در بسته ترافیکی پایتخت موجب این ابهام می‌شود که آیا تمام رانندگان ناوگان تاکسی اینترنتی می‌توانند در محدوده‌های ترافیکی به  شکل رایگان تردد کنند یا خیر؟

در ادامه نیز این احتمال وجود دارد که به دلیل اطلاع رسانی مخدوش در این بخش، بسیاری از مالکان خودرو تصور کنند که با ثبت نام در یکی از شرکت‌های تاکسی اینترنتی می‌توانند به شکل رایگان در محدوده‌های ترافیکی پس از اجرای طرح ترافیک تردد کنند.

نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که در کنار بند تردد رایگان برای ناوگان تاکسی اینترنتی، سقف مجاز تردد و ثبت نام در سامانه تهران من قید شده است و به زبان ساده اگر خودرویی خارج از سقف تردد در محدوده های ترافیکی تردد کند، مشمول پرداخت جریمه می‌شود.

این سقف تردد بدین معناست که تمامی ناوگان فعال در شرکت‌های تاکسی اینترنتی نمی‌توانند در محدوده طرح ترافیک تردد کنند و اگر در سامانه تهران من نیز ثبت نام آن‌ها انجام شده باشد، از سوی مدیریت و ساماندهی محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران ظرفیت هر یک از تاکسی‌های اینترنتی تعیین شده و بر اساس همان ظرفیت اعلام شده تردد در محدوده‌های ترافیکی برای رانندگان ناوگان تاکسی‌های اینترنتی رایگان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا