شورای شهر

درخواست حافظی از شورای پنجم: با جدیت پیگیری ناهنجاری مالی شهرداری باشید

به گزارش شورا‌آنلاین، چهار سال از زمانی که در صحن شورای شهر تهران سوگند یاد کردم، می گذرد. در این مدت تمام تلاشم این بود که صرفه و صلاح مردم، ملاک تصمیم گیری هایم قرار گیرد. هرگز به مشکلات مردم نگاه حزبی نداشتم و در تمام این مدت با پایبندی به عقاید و اصولی که برای خود قائل هستم، منفعت مردم و صیانت از آرای آنان مد نظرم بود.

 بعد از گذشت شش ماه از حضورم در شورای شهر به بی انضباطی و ناهنجاری مالی در شهرداری تهران پی بردم به همین دلیل به عنوان نماینده مردم در شورای شهر، لباس مبارزه با فساد برتن کردم که متاسفانه در این مسیر از همراهی تعداد معدودی از همکارانم برخوردار شدم ولی خوشبختانه به دعای خیر مردم و با اتکاء به افکار عمومی، گام هایی برداشته شد که امید است این مطالبه ایجاد شده، در دوره پنجم شورای شهر جدی تر پیگیری شود.

متاسفانه مدیریت شهری تهران با ضعف ها و چالش های جدی همراه است. در این مدت تلاش شد قطار از ریل خارج شده مدیریت شهری، به مسیر اصلی بازگردد. به همین دلیل بارها موارد و مسایلی از عدم شفافیت مالی و خودکامگی مدیران شهری را اعلام کردم.

 اگرچه همواره با بیان این مسایل، تخریب هایی صورت می گرفت و شان نمایندگی مردم زیر سوال می رفت اما به یاد بخشی از نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر می افتادم که تاکید می فرمایند: "ای مالک باید محبوب ترین کارها نزد تو امورى باشد که با حق و عدالت موافق تر و با رضایت توده مردم هماهنگ ‏تر است، چرا که خشم توده مردم، خشنودى‏ خواص را بی اثر می ‏سازد، اما ناخشنودى خاصان با رضایت عموم، جبران پذیر است". به همین دلیل مصمم می شدم که مسیرم را با جدیتی بیشتر ادامه دهم.

با پیگیری های صورت گرفته، برای ارتقاء سلامت شهروندان نیز اقداماتی انجام شد، اگرچه در این میان موانع جدی وجود داشت و موجب شد تا تمام اهداف محقق نشود ولی اتفاقات خوبی نیز رقم خورد. با این وجود و در آخرین روز از عمر چهارمین دوره شورای شهر تهران بر خود واجب می دانم از اعتمادی که شما شهروندان به اینجانب داشتید صمیمانه سپاسگزاری کنم و از شما بخواهم قصور احتمالی را بر بنده ببخشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا