شورای شهر

محصولاتی با روش‌های غلط تولید و به نام ارگانیک وارد بازار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین رحمت الله حافظی با اشاره به برپایی جشنواره هفته ارگانیک تهران با بیان اینکه ما در قدم اول باید از طریق مجلس و وزارت جهاد کشاورزی، کمک‌ها و منابعی را برای جلوگیری از ورود محصولات آلوده به بازار در نظر بگیریم، تصریح کرد: این کار از طریق آموزش کشاورزان و نظارت بر نحوه مصرف کودهای شیمیایی و سموم کشاورزی توسط کارشناسان خبره انجام گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت سلامت شهروندان و لزوم فراهم شدن سازو کار لازم در این خصوص، ادامه داد: از منظر دیگر، باید برای کسانی که انگیزه تولید محصولات ارگانیک را دارند، یارانه‌هایی در نظر گرفته شود. البته نظارت بسیار دقیق وزارت جهاد کشاورزی نیز باید اعمال شود، زیرا طی دو، سه سال گذشته شاهد بوده‌ایم عده‌ای سودجو به نام تولید محصولات ارگانیک مزرعه کوچکی را دایر می‌کنند، اما در حاشیه آن با روش‌های قدیمی و غلط گذشته محصولاتی را تولید و به نام محصولات ارگانیک روانه بازار می‌کنند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به همین دلیل است که به نظر می رسد حساسیت بیش از گذشته باید در وزارت جهاد کشاورزی و ادارات تابعه آن در سطح کشور ایجاد شود، افزود: این در حالیست که با حمایت از کسانی که دلسوزانه به سمت تولید این محصولات گام برمی‌دارند، تولید محصولات ارگانیک نیز باید افزایش پیدا کند.

وی درباره نقش مدیریت شهری نیز تصریح کرد: شهرداری و سازمان میادین میوه و تره بار با برگزاری جشنواره‌های مرتبط و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی می‌توانند مطالباتی را در سطح جامعه ایجاد کنند تا موضوع محصولات ارگانیک به عنوان مطالبه مردم مطرح شود.

حافظی با تاکید بر اینکه وقتی عموم مردم مطالبه گر محصولات ارگانیک شوند، تولیدکنندگان نیز طبعا رغبت بیشتری برای ورود به این عرصه خواهند داشت، خاطر نشان کرد: از سوی دیگر، مطالبه عمومی باعث می‌شود دستگاه‌های اجرایی نیز تسهیلات و تمهیدات بیشتری را در این رابطه به کار گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا