شورای شهر

تکلیف افشانی تا دو هفته دیگر مشخص می شود/ طبق اعلام رئیس مجلس قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل شهردار می‌شود

به گزارش شورا‌آنلاین، زهرا صدراعظم نوری (عضو شورای شهر تهران) در پاسخ به این سوال که آیا با اعمال تغییرات جدید در قانون منع بکارگیری بازنشستگان، رفتن محمدعلی افشانی از شهرداری تهران قطعی است یا خیر؟ گفت: هنوز ماندن یا رفتن ایشان مشخص نیست، چراکه حقوقدانان شورا معتقدند شهرداری شامل این قانون نمی‌شود. البته آقای لاریجانی (رئیس مجلس شورای اسلامی) در این خصوص گفته‌اند که قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل شهردار می‌شود، به همین علت کماکان برای ما مشخص نیست آیا قانون شامل شهرداران می‌شود یا خیر.

صدراعظم نوری افزود: در همین راستا قصد داریم موضوع را از وزارت کشور پیگیری کنیم و طبیعتا پاسخ وزارت کشور در این رابطه مبنای عمل خواهد بود. اگر قانون شامل آقای افشانی نشود ایشان به خدمات خود ادامه خواهد داد. ما  امیدوار هستیم قانون شامل حال شهردار تهران نشود، چراکه تغییر دوباره در مدیریت شهری مشکلات فراوانی در پی خواهد داشت. اما اگر قانون شامل حال شهرداران شود شورای پنجم در اسرع وقت به دنبال جابجایی خواهد رفت.

رئیس کمیسیون سلامت، خدمات و محیط زیست شورای شهر در پاسخ به این سوال که تکلیف چه زمانی مشخص خواهد شد، گفت: به نظرم تا یک یا دو هفته آینده تکلیف مشخص خواهد شد. با این حال احتمالا شهردار تا دو ما ه آینده به کار خود ادامه می‌دهد نباید فعالیت‌های شهرداری رها شود.

عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال که تغییر دوباره در مدیریت شهری چه تاثیری در شرایط خواهد داشت، گفت: لزوما شاهد تغییرات گسترده‌ای نخواهیم بود، چراکه شورای شهر تهران دارای یک رویکرد مشخص است و هر شهرداری که روی کار بیاید باید به سیاست‌ها و رویکردهای شورای شهر تهران توجه کند و باید سیاست‌های شورای شهر تهران را عملیاتی کنند. البته طبیعی است که تغییرات جزئی صورت خواهد گرفت اما به نظر من تغییرات اساسی ایجاد نخواهد شد. 

صدراعظم نوری در ادامه با تاکید بر اینکه افشانی نیز پس از رفتن شهرداری نجفی تغییرات اساسی در شهرداری اعمال نکرد، افزود: به رغم اینکه از حضور آقای افشانی در شهرداری تهران سه ماه می‌گذرد ایشان تغییرات گسترده‌ای در شهرداری و بدنه آن ایجاد نکرد و فقط نیروهایی که به صورت مستقیم با ایشان کار می‌کردند و چند معاون تغییر کردند و بقیه به صورت ثابت به کار خود ادامه دادند. آ‌نچه  اهمیت دارد این است که رویکرد شورای پنجم در نحوه اداره شهر تهران حفظ شود و با تغییر حداقلی در شهرداری تهران با ثبات فعالیت را ادامه دهیم.
منبع:ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا