شورای شهرصفحه اصلی

صادقی: هر جا بخواهیم جلوی رانت و امضاهای طلایی را بگیریم مافیای فساد مانع تراشی می کند

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: هر جا بخواهیم جلوی رانت و فساد و امضاهای طلایی را بگیریم مافیای فساد ساکت نمی نشیند و از درون شهرداری شروع می کند و حیثیت پرسنل خدوم و پاکدست شهرداری را به بازی می گیرد و این مانع تراشی حتی به نفوذ در کمیته انطباق فرمانداری ها برای لغو مصوبات نظارتی شورا کشیده شده است.

به گزارش شوراآنلاین، احمد صادقی در جریان بررسی نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیات تطبیق به مصوبه “اصلاحیه ماده پنجم اصلاحی مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا ” گفت: متاسفانه فرمانداری کلیت مصوبه را تایید کرده اما یک تبصره را بدون هیچ دلیل و مستند قانونی رد کرده که این جای تعجب دارد. موضوعی که نه خلاف قانون بوده و اینکه جزو اختیارات شورا بوده است را رد کرده اند.

صادقی ادامه داد: این تبصره با ۱۸ رای موافق در شورا به تصویب رسیده بود و فلسفه پیشنهاد این تبصره که از سوی من هم ارایه شده بود جلوگیری از اشتباهات و شناسایی گلو گاه های فساد در کمیته توافقات بوده است. لذا تصمیم گرفتیم در قالب یک ساز و کار فرا منطقه ای بدین صورت که کمیته ای در دل شهرداری شکل گیرد و مرجعی برای کنترل و و اتخاذ تصمیمات عدالت محور باشد تا در حق شهروندان اجحاف صورت نگیرد.

صادقی افزود: رقم این توافقات که در تبصره آمده بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان است یعنی یک پنجم بودجه مصوبه شهرداری تهران، توجه کنید که این رقم، رقم کمی نیست لذا نیاز به کمیته ای هست که مرجعی باشد برای اتخاذ تصمیمات و صدور آرای عدالت محور و فساد ستیز.

صادقی ادامه داد: ما هر جا که بخواهیم جلوی رانت و فساد و امضاهای طلایی را بگیریم مافیای فساد ساکت نمی نشیند و از درون شهرداری شروع می کند و حیثیت پرسنل خدوم و پاکدست شهرداری را به بازی می گیرد . متاسفانه این مافیا تا جایی پیش رفته که حتی در کمیته انطباق فرمانداری هم نفوذ کرده و جلوی چنین مصوبات عدالت محوری را می گیرند. این رویه درست نیست که بعضی در شهرداری موافق مصوبات اینچنینی شورا نیستند، بروند و در کمیته انطباق مصوبه را هوا کنند.

این عضو شورا افزود: حرف بر سر این است که این تبصره بدون هیچ استناد قانونی رد شده و استدلالشان دخالت شورا در اجرا و طولانی شدن فرایند بوده است. در جواب باید گفت در این موضوع هیچ دخالت در اجرای از سوی شورا وجود ندارد و اینکه طولانی شدن فرایند هم ارتباطی با کمیته انطباق ندارد چرا که فرایند بر اساس ضوابط و قوانین روند خود را طی خواهد کرد.

صادقی در ادامه افزود: من گلایه ای از مجموعه شهرداری دارم که نگذارند چنین رویه هایی باب شود و کار مردم به تعویق بایفتد، از فرمانداری نیز توقع داریم نگذارند مافیای فساد در حوزه کارشناسی و مشاورین این نهاد نفوذ کنند، بنده فرماندار جدید تهران را به فساد ستیزی و مدافع حقوق شهروندان می شناسم، ایشان سابقه درخشانی در این حوزه دارند و انتظار داریم نگذارند حق شهروندان تضییع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا