مدیریت شهری

تملک باغ های قدیمی شمال تهران ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجتبی یزدانی شهردار منطقه یک با اعلام این خبر اظهار داشت: حفظ و گسترش بوستان های عمومی و فضاهای سبز شهری از رویکردها و اهداف شهرداری های مناطق است بر همین اساس شهرداری منطقه یک تملک باغ های قدیمی و اراضی دارای کاربری فضای سبز را در اولویت دستور العمل های اجرایی اداره املاک و مستغلات این منطقه قرار داده است .

 

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: از سال ۹۱ در حدود ۱۰ باغ به مساحت بیش از ۱۵۶ هزار و ۵۶۰ متر مربع به صورت توافقی به ارزش ۲۲۴ میلیارد تومان جهت احداث بوستان شهری خریداری شده است.

 

وی گفت: در سال جاری نیز تملک ۶ باغ در برنامه های اداره املاک قرار دارد که با اتمام تملک، بیش از ۲۴ هزار و ۳۱۵ متر مربع به فضاهای سبز عمومی شمال تهران افزوده می شود.

یزدانی تصریح کرد: باغ ملک ۱ و ۲ ، وزیری ، امیر سلیمانی، خسروشاهی ، سوهانک ، زمین های لشگری، انجیری ، آصف، بابک از باغ های تملک شده هستند که امسال نیز تملک باغ های تجریشی ، فیروزگر، سید میرزا، فرمانفرما ، مسیح تهرانی ، نعمتی و… در برنامه کاری قرار دارد.

 

وی پروژه های ۷۰ به ۳۰ در تملک باغات را از دیگر اقدامات اجرا شده دانست و گفت: از سال ۹۱ بیش از ۶۳ هزار متر مربع اراضی و باغ هایی در قدرالسهم و مالکیت شهرداری به صورت پروژه های ۷۰ به ۳۰ به ارزش ۷۲۱ میلیارد ریال قرار گرفته است.

 

براساس گزارش سایت تهران سما، شهردار منطقه یک گفت: سرانه فضاهای سبز عمومی در پایان سال ۹۱ به ازای هر نفر ۶.۴۷ متر مربع بوده است که در پایان سال ۹۲ به ۷۷.۴۸ متر مربع برای هر نفر رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا