مدیریت شهری

تاکید شهردار منطقه چهار بر نقش شورایاران و شهروندان در شناسایی مشکلات و ساماندهی محلات

شهردار منطقه چهار در بازدید بامدادی از محله حکیمیه با بیان اینکه تمام امکانات برای جلوگیری از آبگرفتگی های احتمالی در سطح محلات بکار گرفته شده است؛ افزود: بیش از ۲۰ کانال و مسیل شمال شرق تهران برای جلوگیری از آبگرفتگی لایروبی و رسوب برداری شد.

به گزارش شوراآنلاین، سید علیرضا حسینی با اعلام این خبر و با اشاره به نقش شورایاران و شهروندان در شناسایی مشکلات و ساماندهی موضوعات محلات گفت: مشارکت و همدلی شهروندان با مدیریت شهری در رتق و فتق امور جاری محلات به ویژه نگهداشت شهر می تواند علاوه بر آبادانی شهر، کاهش هزینه های اداره شهر را نیز به دنبال داشته باشد.

وی نقش گروه های دوام محلی در افزایش مشارکت شهروندان را مؤثر خواند و گفت: یکی از موضوعاتی که همواره از دغدغه های شهرهای بزرگ محسوب می شود، مدیریت در مواقع بحرانی و حوادث احتمالی است.

حسینی اضافه کرد: در این میان نقش گروه های دوام محلی در انجام اقداماتی که می تواند در کاهش حوادث احتمالی نقش مؤثری داشته باشند ضروری و انکار ناپذیر است و ستاد مدیریت بحران منطقه لازم است در این خصوص تمهیدات لازم جهت تقویت گروه های دوام را صورت دهد.

شهردار منطقه چهار در ادامه با اشاره به دور دوم بازدیدهای میدانی از سطح محلات و تمرکز بر تقویت زیرساخت های شهری گفت: عدم توجه به نیازهای ضروری محلات در دوران قبلی مدیریت شهری، عامل اصلی عقب ماندگی و ایجاد شکاف بسیار زیاد بین منطقه چهار با مناطق غربی و شمالی تهران در توزیع سرانه ها شده است.

وی خاطر نشان کرد: در شانزدهمین هفته بازدید میدانی که از محله حکیمیه انجام شده است، ۹ مصوبه به تصویب رسید که در مجموع ۲۶۹مورد در قالب مصوبات بازدیدهای میدانی دور دوم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حسینی تصریح کرد: رفع مشکلات ترافیکی معابر محلی و بزرگراهی، شناسایی و رفع مشکلات نقاط آبگیر، احیاء و رسیدگی به فضاهای بی دفاع شهری، ساماندهی وضعیت سراهای محلی و رفع مشکلات بافت های فرسوده ناپایدار از جمله مواردی است که در بازدیدهای میدانی از طریق شورایاران شناسایی و در دستور کار قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا