مدیریت شهری

معاون شهردار تهران خبر داد:بسته تشویقی بافت فرسوده با هدف رونق ساخت و ساز

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از بسته تشویقی بافت فرسوده به‌منظور تسهیل در تخریب و نوسازی محلات با بافت فرسوده ، رونق ساخت‌وساز و ارتقاء سطح تاب‌آوری این محلات در شهر تهران خبر داد. 

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، تهران از بسته تشویقی بافت فرسوده به‌منظور تسهیل در تخریب و نوسازی محلات با بافت فرسوده  و ارتقاء سطح تاب‌آوری این محلات در شهر تهران خبر داد.

گلپایگانی گفت: برای نوسازی بافت‌های فرسوده سال‌هاست تسهیلات ویژه‌ای از سوی مدیریت شهری ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تخفیف عوارض ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده برای سال جاری نیز تمدید شده است،‌ ادامه داد: بر این اساس افرادی که در بافت فرسوده واحد مسکونی نوسازی کنند، عوارضی برای ساخت‌وساز نمی‌پردازند، همچنین یک تخفیف ۵۰ درصدی عوارض برای اماکن خارج از راسته تجاری تا ۲۰ درصد مساحت زمین و حداکثر تا ۵۰ مترمربع لحاظ می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تصریح کرد: در ضوابط و مقررات هم تخفیف‌های خاصی در بافت فرسوده قائل‌ هستیم؛ در این زمینه مشکلی وجود داشت که شورای عالی معماری و شهرسازی کمک کردند تا ضوابط سهل گیرانه تر باشد.

وی با اشاره به اینکه در بخش مالیات نقل‌وانتقال نیز امسال قرار است به صورت ویژه تخفیفاتی لحاظ شود، خاطرنشان کرد: مالیات نقل‌وانتقال بر اساس دفترچه ارزش معاملاتی است، این دفترچه عددی تعیین کرده که مبنای اصلی نقل‌وانتقال است. برای بافت فرسوده امسال با پیگیری نماینده محترم شورای اسلامی  شهر تهران در کمیته تهیه دفترچه ارزش معاملاتی املاک، برای بافت‌های فرسوده ۵۰ درصد تخفیف قائل شدند که این امر در فرآیند نوسازی بافت‌های فرسوده می‌تواند موجب تحول و رونق شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا