شورای شهر

عزل و نصب شهردار اهرم قدرت شوراست/مردمی شدن انتخابات شهرداران عواقب دارد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مردمی شدن انتخابات شهرداران مخالفان و موافقان زیادی دارد که هرکدام استدلال های خاص خودشان را دارند.

ابوالفضل قناعتی عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شوراآنلاین در این گفت:به شخصه با این موضوع کاملا مخالف هستم و به نظر من اهل فن و نخبگان که در آینده می خواهند به شورا وارد شودند باید طبق روال گذشته شهردار را انتخاب کنند. اگر این اتفاق بیفتد خب مسلما آنها می توانند از انتخابی که انجام داده اند سوال و جواب کنند و از همه مهم تر فعالیت آن شهردار را زیر نظر داشته باشند و بعدها پاسخگوی این انتخاب باشند.

 

وی افزود:واقعا هنوز خیلی زود است که بخواهیم انتخابات شهرداران را مردمی کنیم و قطعا عواقب دارد. چرا که همین الان که اعضاء شهردار را انتخاب می کنند در بعضی از مسائل مشکل دارند و نمی توانند به یک اجماع کلی برسند حالا شما فکر کنید که مردم بخواهند این انتخاب را انجام دهند. واقعا دیگر نمی شود فعالیت های شهردار را زیر نظر گرفت و قطعا مشکلات به مراتب بیشتری نسبت به آنچه الان داریم بوجود می آید.

 

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ادامه داد: قطعا اگر این اتفاق بیفتد اختیارات اعضای شورا و شوراها هم تحت الشعاع این موضوع قرا می گیرد و اگر این انتخابات به دست مردم سپرده شود اعضای شورا دیگر هیچ اختیاری ندارند و نمی توانند دیگر عملکرد شهردار را زیر نظر بگیرند چرا که دیگر قانون چنین اجازه ای نخواهد داد که مسلما این اتفاق خوب نیست و اعضا بالاخره باید یک اختیاراتی مانند عزل و نصب یا استیضاح شهردار که اهرم فشار و قدرت شوراست را باید داشته باشند و اگر این اختیارات هم گرفته شود دیگر عضو شورا چه کاری می تواند انجام دهد؟

 

قناعتی در خصوص اینکه اگر این انتخابات مردمی شود چه کسی باید بر عملکرد شهردار نظارت داشته باشد گفت:مشکل ما هم همین است. شما ببینید اگر این انتخابات توسط مردم صورت بگیرد دیگر هیچ نظارتی نمی توان بر عملکرد شهردار داشت چرا اگر بخواهیم چیزی بگویم، می گوید من را مردم انتخاب کردند و نباید به شما پاسخ دهم و حرفش هم کاملا قانونی است.

 

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که این لایحه تصویب نشود و رای به تضعیف شوراها داده نشود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا