مدیریت شهری

لواسانات حیات خلوت متخلفان زمین‌خوار نخواهد بود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاینعزت‌الله خان‌محمدی با تاکید بر رسیدگی به ساخت و سازهای غیرمجاز دوره‌های گذشته، افزود: در حوزه اراضی و منابع ملی و حریم رودخانه‌ها هر تخلفی را با قاطعیت پیگیری خواهیم کرد.

 

وی افزود: در بخش شمیرانات ۱۰۰ مورد تصرف شناسایی و در ۴۳ مورد حکم قضایی صادر شده است. این موارد پرونده‌هایی هستند که از سال ۸۶ تا ۹۲ در حوزه اراضی ملی و زیست‌محیطی تشکیل شده‌ و با وجود صادر شدن حکم در ۴۳ مورد، احکام توسط مسئولان وقت اجرایی نشده‌اند. در حال حاضر اجرای این احکام در فرمانداری شمیرانات آغاز شده است.

 

فرماندار شمیرانات تاکید کرد: ۷۷ هکتار از اراضی تحت تصرف آزاد شده‌اند که تمام این عملیات در دو هفته اخیر توسط فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی به انجام رسیده است.

 

وجود ۱۵۰ هکتار زمین تصرف شده غیرمجاز

خان‌محمدی با اشاره به وجود ۱۵۰ هکتار زمین تصرف شده غیرمجاز گفت: ۷۷ هکتار آزاد شده و برای مابقی هم احکام قضایی صادر شده که به زودی رفع تصرف خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین در این بخش ۱۷ هکتار اراضی زراعی تغییر کاربری داده شده بود که پس از صدور حکم رفع تصرف شده و به حالت زراعی بازگردانده شده‌اند. در این اراضی برخی ساخت و سازهای انجام شده بود که به طور کامل تخریب شدند. حدود ۶۰ مورد تخلفات ساختمانی هم در بخش لواسانات داشتیم که پس از صدور رأی کمیسیون ماده ۹۹ احکام اجرا و ساختمان‌ها تخریب شدند.

 

پرونده تخلف در زمین‌های زراعی بخش لواسانات زیاد است

فرماندار شمیرانات افزود: پرونده تخلف در زمین‌های زراعی بخش لواسانات زیاد است که باید در برخی موارد احکام آنها اجرایی شود و در برخی دیگر تشریفات قانونی را طی کنند تا پس از صدور حکم به اجرا در بیایند؛ البته بیشتر این پرونده‌ها مربوط به دوره‌های گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه عمده تصرف‌ها دیوارکشی و قطعه‌بندی زمین‌ها بوده است، گفت: در روستای پورزند لواسانات قطعه زمین بزرگی دیوارکشی و قطعه‌بندی شده بود که در آن شهرک‌سازی شود که این زمین را به طور کامل رفع تصرف کردیم که تخریب در آن صورت گرفت. در این زمین چندین فقره ویلا و اتاقک ساخته شده بود که همگی تخریب شدند.

خان‌محمدی در پاسخ به اینکه چند پرونده دیگر در دستگاه قضایی در حال پیگیری است و هنوز برای آن حکم صادر نشده است، اظهار کرد: حدود ۷۰ پرونده وجود دارد که منتظر صدور حکم هستند، البته زمین‌های زراعی در کمیسیون ماده ۹۰ بررسی می‌شود که در این خصوص هم تعدادی حکم صادر شده که در حال اجرا است.

فرماندار شمیرانات از صدور ۲۰ حکم رفع تصرف جدید دیگر در بخش لواسانات خبر داد و گفت: به زودی این زمین‌ها نیز رفع تصرف می‌شوند. قطعا در مورد پرونده‌هایی که حکم صادر نشده، با توجه به همکاری و هماهنگی خوبی که با مقامات قضایی داریم، ان‌شاءالله احکام زودتر صادر و اجرایی خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا