شورای شهرصفحه اصلی

آخوندی: مدیران دوره قبل باید محاکمه شوند نه اینکه به دنبال مناظره باشند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت طراحی و ارتقای زیست بوم مجازی همشهری گفت : شورا باید برای تحقق این هدف که در برنامه چهارم پیشرفت شهر تهران نیز آمده است به همشهری کمک کند.

به گزارش شوراآنلاین، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای ششم، پس از استماع گزارش مدیرعامل موسسه همشهری در تذکری گفت: وظیفه ما در شورا این است که اگر پذیرفتیم فضای روزنامه‌نگاری در دنیا و به تبع آن در کشور در حال تغییر است، باید این موضوع را در عمل نشان داده و حمایت های لازم را در این حوزه انجام دهیم.

وی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۱ درباره موسسه همشهری تبصره هایی داشتیم که در برابر آنها در همین صحن شورا مقاومت صورت گرفت و به طور کامل تصویب نشد در حالی که باید حمایت های عملی از همشهری داشته باشیم و کمک کنیم تا این موسسه به وظایف خود به بهترین شکل عمل کند.

آخوندی در ادامه با اشاره به تصویب ایجاد زیست بوم مجازی همشهری توسط شورای اسلامی شهر تهران در برنامه چهارم پیشرفت شهر تهران افزود: ایجاد این زیست بوم مجازی برای سال ۱۴۰۲ و ارتقای آن برای سال های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ درنظر گرفته شده که انتظار ما از مدیریت همشهری این است که این برنامه را به طور کامل اجرایی کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ضمن قدردانی از تلاش همه کسانی که در طول سال های طولانی در همشهری حضور داشته و در ارتقای آن نقش داشته اند گفت: متاسفانه آقای مهدیان همشهری را در وضع بسیار بدی تحویل گرفتند و امروز با تلاش مدیریت و کارکنان این موسسه شاهد وضع بهتری هستیم که البته با وضع مطلوب فاصله دارد، بنابراین برای ارتقای این موسسه ضرورت دارد تا سیاست هایی که شورا برای آن تبیین کرده است به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد تا شاهد یک رسانه موثر در فضای رسانه ای کشور باشیم.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت شهروند خبرنگاران در روزنامه همشهری تاکید کرد و افزود: اگر در طی دو سال آینده بتوانید خبرنگارانی در تراز نظام جمهوری اسلامی تربیت کنید کار بزرگی صورت گرفته است، خلا این موضوع طی سال های گذشته مشاهده شده و همیشه فراموش کرده ایم که برای آینده نظام جمهوری اسلامی ایران باید خبرنگارانی را تربیت کرد که در حوادث وظایفشان را به فراموشی نسپارند.

آخوندی تصریح کرد: نکاتی را نمایندگان شورا اشاره کردند که نکات درستی است همشهری باید در مسائل اجتماعی و شهروندی کار کند، درحال حاضر دوستان در همشهری در این حوزه ها کار کرده و اگر صفحه‌های میانی روزنامه را ورق بزنیم متوجه می‌شویم اما باید بیشتر کار شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: هم اکنون رویکرد روزنامه همشهری رویکردی مناسب است و مدیران این مجموعه نباید از سیاسی کاری ها و متلک هایی که به این روزنامه گفته می شود ترسی داشته باشند.

آخوندی اظهار داشت: باید در جواب به آنهایی که در مقابل نشسته اند و به همشهری ایراد می گیرند گفت که رویکرد این رسانه رویکردی درست است چرا که همه رسانه هایی که در جمهوری اسلامی کار می کنند وظیفه اصلی شان حمایت از نظام و انقلاب اسلامی و مردم است و این از اصول ماست.

وی گفت: همشهری خارج از دایره رسانه های انقلاب نیست و بدون توجه به تهدیدها باید به وظایف خود عمل کند.

آخوندی افزود: کسانی که چهار سال شورا و هشت سال دولت قبل را در اختیار داشتند ویژگی های خاصی از جمله روی زیاد و زبان دراز دارند و همیشه طلبکارند، گزارش حسابرسی همشهری در فاصله سال های ۹۶ تا ۹۹ نشان می دهد که اتفاقات نامناسبی در زمان تصدی این افراد در همشهری رخ داده است؛ آقایان شما نمی خواهد مناظره برگزار کنید شما باید محاکمه شوید نه دنبال مناظره باشید شما چه بلایی سر همشهری آوردید؟ چه کسی باید پاسخگو باشد؟ مگر همشهری سرمایه مردم نبود؟ مگر نمی دانستید چه تحولی در رسانه دارد ایجاد می‌شود؟ چرا این بلا را بر سر رسانه قدیمی همشهری آوردید ؟ شما برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و سال های بعد چه فکری کرده بودید؟ حالا می گویید همشهری جایگاه خود را دست داده، چرا چون همشهری از نظام جمهوری اسلامی دفاع کرده است، کار شما که از سرمایه های مردم و مملکت ارتزاق می کنید و‌ هر روز در رسانه‌های خودتان شیطنت میکنید و حرف رسانه های بیگانه را تیتر می‌کنید، خوب است؟ شما باید در دادگاه افکار عمومی محاکمه شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا