مدیریت شهری

شهردار منطقه۲: ماهیت اصلی روابط عمومی ارتقای اعتماد عمومی و حفظ سرمایه اجتماعی است

شهردار منطقه ۲ در مراسم گرامیداشت هفته روابط عمومی گفت: موفقیت هر سازمان مستلزم ارتباط موثر و تعامل با مخاطب است و نقش روابط عمومی  در ارتقا و حفط سرمایه اجتماعی به عنوان بزرگترین دارایی  مدیریت شهری بسیار قابل اهمیت است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲، مهدی صالحی شهردار منطقه در این مراسم که با حضورمشاوراجرایی، معاونین، مدیران و کارشناسان روابط عمومی منطقه، حوزه ها و نواحی ۹ گانه برگزار شد،  گفت: روابط عمومی واسطه اثرگذار میان مدیریت شهری، پرسنل سازمان و عموم شهروندان است و با عملکرد مناسب می تواند مردم را به حقوق شهروندی خود آگاه و زمینه را برای حل مسائل و مطالبات آنان فراهم کند.

وی با اشاره به وظایف و نقش روابط عمومی در مدیریت شهری، افزود: شهروندان به عنوان صاحبان اصلی شهر، مهم ترین سرمایه اجتماعی شهرداری هستند و ما به عنوان کارگزار آنان موظف به حفاظت از حقوق آنها هستیم .

صالحی تاکید کرد: به کمک روابط عمومی می توان اعتماد میان مدیریت شهری و شهروندان را گسترش داد و با این اعتمادسازی بستر مشارکت آنها در تحقق و پیشبرد برنامه های شهری را فراهم کرد.

وی با تاکید بر اهمیت  تعامل وهمراهی شهروندان بر کاهش هزینه های نگهداشت شهر و ارائه خدمات مطلوب گفت: رویکرد سیاستگذاری در برنامه ها و فعالیتها ضروری است و روابط عمومی در شهرداری که یک سازمان خدمات رسان است می بایست ضمن شناسائی نیاز مخاطبان، توانمندی لازم برای انتقال برنامه های سازمان به شهروندان و ارتقاء مطالبه گری آنها را داشته باشد.

شهردار منطقه ضمن قدردانی از زحمات روابط عمومی منطقه در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات اظهار داشت: امید است روابط عمومی با انرژی و آرامش بیشتر و در قالب یک تلاش برنامه‌ریزی شده و هوشمندانه بتواند سازمان و مخاطبان را به یک نقطه تعاملی‌، تفاهمی و مشارکتی نزدیک سازد و رسالت خود را در راستای تحقق اهداف مدیریت شهری و افزایش سرمایه اجتماعی ایفا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا