اجتماعی و فرهنگی

اوج تقاضا و خرید میوه های نوروزی چه زمانی است؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سید محسن محمودی اظهار کرد: به گفته بازرسان اصناف عرضه میوه‌های قاچاق در میادین میوه و تره بار ریشه کن شده است، ولی آیا این نظارت‌ها و بازرسی‌ها در مغازه های سطح شهر نیز با همین جدیت دنبال می‌شود؟

 

وی افزود:‌ ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان می‌کند که برخی از این میوه ها در انبارها و سردخانه های اطراف تهران دپو شده است ولی آیا این مراکز شناسایی و معرفی شده‌اند؟ و این در حالی است که فقط برخورد شدید در میادین میوه و تره‌بار صورت گرفت و به برخی افراد و از جمله بنده تهمت قاچاق میوه زدند.

 

 

محمودی درباره روند بررسی پرونده قاچاقش نیز توضیح داد: در غرفه بنده ۲۱ کارتن نارگیل بود که همه آنها مجوز قانونی واردات دارد ولی به بنده اتهام زدند که همه این میوه ها قاچاق است ولی مدارک مورد نیاز دال بر ورود قانونی نارگیل ها را ارائه داده ام و پرونده ام در مراجع قضایی در حال بررسی قرار دارد.

 

رئیس اتحادیه بارفروشان در بخشی از سخنان خود درباره عرضه سیب و پرتقال شب عید در میدان میوه و تره‌بار گفت: مشکل یا کمبودی در این زمینه وجود ندارد و در حال حاضر هر کیلوگرم پرتقال ۱۵۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان و سیب ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان عرضه می‌شود که البته قیمت موز و نارنگی به دلیل کمبود عرضه، کمی افزایش یافته است.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه موز در این فصل کمتر به ایران وارد می‌شود افزایش قیمت آن کاملا طبیعی است و نارنگی نیز به دلیل اینکه فصل آن به پایان رسیده به میزان کمی در میادین وجود دارد.

 

محمودی افزود: یک نوع نارنگی با نژاد پاکستانی در میادین به فروش می رسد که هر کیلوگرم آن ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان است. نارنگی بندری نیز به قیمت کیلویی ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

به گفته وی، اوج تقاضا و خرید میوه های نوروزی در روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ اسفند است که برنامه ریزی های لازم صورت گرفته تا تولیدکنندگان در شهرستان ها بارهای میوه های خود را به تهران ارسال کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا