اجتماعی و فرهنگی

گسترش همکاری ایران و کره‌جنوبی در لوازم خانگی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عباس هاشمی با بیان اینکه سیاست‌های دولت برای فعالیت دو شرکت بزرگ سامسونگ و ال جی در ایران را به کره‌ای‌ها اعلام کردیم و با توجه به اینکه این‌ها سیاست‌های دولت است آن‌ها نیز برای فعالیت در ایران باید آن‌ها را رعایت کنند.

 

وی با بیان اینکه همکاری ایران و کره در بحث لوازم خانگی با این دو تولیدکننده و در جهت تامین ساخت داخل، سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی به ایران است، ادامه داد: قرار است که این تولیدکنندگان از طریق نمایندگان ایرانی خود در کشور که اکنون نیز در حال تولید هستند، کار را ادامه دهند و تفاهم‌ اولیه نیز برای گسترش همکاری شرکت‌های سام الکترونیک و تکوین الکترونیک به عنوان نمایندگان ایرانی این شرکت‌ها با تولیدکنندگان اصلی انجام شد.

 

مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تاکید ایران برای این همکاری روی سرمایه‌گذاری در کشور است، گفت: اگر سرمایه‌گذاری انجام نشود و انتقال تکنولوژی صورت نگیرد، عملا همکاری بی فایده است، بنابراین به همین دلیل تاکید داریم که باید این کارها انجام شود.

 

هاشمی با بیان اینکه این تولیدکنندگان باید مراکز تحقیق و توسعه لوازم خانگی در ایران ایجاد کنند، گفت: البته چون طرف مقابل آن‌ها بخش خصوصی است، خود این بخش نیز باید پیگیر باشد و ما نیز کار را از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌کنیم.

 

گفته می‌شود که نمایندگان کره‌ای به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت از در روزهای اخیر از شرکت‌های ایرانی که به عنوان نمایندگان تولیدکننده کره‌ای در ایران فعالیت می‌کنند هم بازدید کرده‌اند.

 

محمدرضا انصاری – دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی – نیز با بیان اینکه هنوز اطلاع‌رسانی درباره توافقات انجام شده به ما صورت نگرفته است به ایسنا، گفت: ما به دنبال برقراری ارتباط صنعت لوازم خانگی با کره‌ای‌ها هستیم و قرار بود که اتفاقاتی نیز در این سفر بیفتد که هنوز دقیق نمی‌دانیم که اقداماتی انجام شده است.

 

از سوی دیگر حمیدرضا غزنوی – سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی – هم  با بیان اینکه نامه‌های متعددی برای برقراری ارتباط با کره‌ای‌ها به وزیر صنعت، معدن و تجارت زدیم، گفت: متاسفانه با توجه به اینکه ما شکایتی را در دادگاه بین‌المللی از کره‌ای‌ها پیگیری می‌کردیم، معاون نخست وزیر کره امکان برقراری ارتباط به ما را نداده است.

 

وی در عین حال افزود: از طریق برخی شرکت‌های زیر مجموعه دو قرارداد را با دو شرکت کره‌ای برای انتقال تکنولوژی و ساخت کارخانه لامپ LED و خط تولید پنتان بستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا