شورای شهر

هشدار سالاری به رئیس کمیسیون بودجه/دبیر مخالف شهرداری است یا موافق؟!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین در جریان بررسی دیگر بندهای این تبصره مجتبی شاکری با اشاره به اینکه تبصره های بودجه نباید زیاد شود؛ بیان داشت: با توجه به اینکه سه سال است این بندها در تبصره ها قرار می گیرد بهتر است در ردیف های بودجه این پروژه ها ذکر شود و عدد واقعی بودجه این پروژه ها مشخص باشد. 

دوستی نیز درباره دره فرحزاد و اسلام آباد گفت: ساماندهی این دو دره با هم شروع شده اند و نمی توان تملک املاک در این پروژه ها را متوقف کرد. 

سرخو پیشنهاد افزایش سقف مبلغ پروژه دره فرحزاد را ارائه داد و گفت: تملک واحدهای مربوط به پیاده راه ها یکی از مشکلات شهرداری در این پروژه است و من پیشنهاد افزایش ۱۰۰ میلیارد دیگر برای سقف این پروژه را دارم.

کاشانی با اشاره به ضرورت راه انداختن کار مردم شهر گفت: مردم گرفتار طرح های شهرداری هستند و الان وقت بهره برداری از این طرح ها است و ما نباید کار مردم را متوقف کنیم. 

دبیر اعداد درج شده در تبصره های بودجه را کارشناسی شده دانست و گفت: برآورد شهرداری رقم هایی واقعی است و یک سال دیگر نیز برای این پروژه ها باید تملک انجام شود. 

دبیر با اشاره به اتصال بزرگراه هایی جنوب شهر تهران گفت: بند هشتم تبصره ۲۳ مشکلات مردم مناطق ۹ و ۱۰ را بعد از سالها حل خواهد کرد. یادگار امام (ره) پروژه ای است که تا پادگان جی رسیده است و تا زمانی که تملک های آن انجام نشود به شکوفایی نمی رسد. 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه از شهرداری خواست اجرای این بند را برای حل مشکلات مردم در اولویت قرار دهد.

در ادامه تقی پور پیشنهاد کرد: موضوع مربوط به منطقه ۱۲ و توسعه این منطقه از بندهای تبصره ۲۳ حذف شده است. شهرداری طرح منطقه ۱۲ را نیز در صحن توضیح داده و ادامه آن نباید رها شود. 

دوستی با اشاره به اینکه لایحه شهرداری نباید در تلفیق زیر و رو شود؛ اظهار داشت: کمیسیون تلفیق بدون رای صحن نمی تواند حذف شود. سه بند پیشنهادی شهرداری از تبصره ها حذف شده است که باید در صحن درباره آن تصمیم گیری کرد.

وی درباره منطقه ۱۲ گفت: همه مسئولین شهر و شورای تامین را برای اجرای طرح منطقه ۱۲ متقاعد کرده ایم و نباید اعتبار آن را حذف کنیم. دومین درباره بیمارستان امام رضا(ع) و بیمارستانی است که در سئول ساخته می شود. این بیمارستان ها نیاز شهر تهران است و من به لری می گویم نوش جانش. اگر این پول در خارج از کشور سرمایه گذاری می شد اتفاق خوبی بود؟ مخالفت با این پروژه ها مخالفت با برند پروفسور سمیعی است و حتی دولت نیز از آن پروژه ها دفاع می کند.

این عضو کمیسیون عمران با اشاره به پروژه موسسه فرهنگی که به نام سه شهید بزرگ نامگذاری شده توضیح داد: در اینجا بی انصافی شده است و اگر نسبت به هزینه کرد ایراد دارید می توانید بازرس بگذارید. نمی توان به دلیل ضعف نظارتی آن را تصویب نکرد.

پندار درباره این بندهای پیشنهادی شهرداری توضیح داد: شورا برای تسهیل پروژه های اولویت دار شهر تهران در این تبصره به شهرداری امکانی می دهد که از منابع داخلی و سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کند.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران اضافه کرد: سه ردیف آمایش منطقه ۱۲؛ بیمارستان مغز و اعصاب امام رضا(ع) و مرکز سرطان و موسسه شهیدان نیز به بودجه نیاز دارند. 

حیدریان نیز درباره مرکز فرهنگی شهیدان توضیح داد: این بند در راستای تقویت حوزه های علمیه و ظرفیت های مذهبی و فرهنگی شهر تهران است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه خطاب به دوستی گفت: آیا شما سخنگو و وکیل مدافع شهرداری هستید؟ شما در جریان طرح موسسه نیستید اما از آن دفاع می کنید. 

علیرضا دبیر تصریح کرد: در ابتدای جلسه دوستان می گفتند سقف بودجه را بالا نبریم چرا این سه پروژه به سقف اضافه نمی کند؟ من جایی که شهرداری کار خوبی می کند تشکر می کنم و معتقدم کار شهر نباید قفل شود. آیا این دو بیمارستان برای سطح شهر مهم است. بیمارستان سینا فیروزآبادی لولاگر و امام خمینی چرا به این بیمارستان ها کمک نمی کنید؟ اگر اولویت اول ما مترو و اتوبوسرانی است چرا از این پروژه ها دفاع می کنید

وی تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی در جریان طرح موسسه نبوده است و این سه طرح توجیه کارشناسی ندارد. در تبصره ها من از اولویت ها دفاع می کنم و من یک عضو هستم و شورا هر تصمیمی بگیرد من سرباز شورا هستم و آنرا اجرا می کنم. دوستان مرتب تذکر می دهند چرا سقف بودجه را باز می کنید؟ چرا درباره این سه پروژه سقف بودجه دغدغه دوستان نیست؟

 حکیمی پور به عنوان مخالف گفت: کمیسیون می تواند پیشنهاد شهرداری را رد کند و آیا این پروژه های پیشنهادی مصوبه شورا را دارند؟ وقتی مصوب نیستند چرا باید درباره آن تصمیم گیری کنیم؟

وی پیشنهاد کرد رای مخفی و روی برگه گرفته شود.

سالاری در موافقت با پروژه منطقه ۱۲ گفت: من به دبیر هشدار می دهم شما در این چند ماه موضع گیری های متفاوتی می کنید و به هیچ کس اجازه صحبت کردن نمی دهید. کمیسیون بودجه نمی تواند پیشنهادات شهرداری را حذف کند بلکه تصمیم گیری با شورا است. 

وی گفت: منطقه ۱۲ اگر یک پروژه به مفهوم مطالبه شهروندان انجام شده باشد این منطقه در اوج آن است. اولویتی بالاتر از منطقه ۱۲ چیست که کمیسیون برنامه و بودجه آن را حذف می کند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا