شورای شهر

دنیا مالی: لزومی به تعجیل ارائه طرح جامع ترافیک در صحن شورا نیست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین بررسی طرح جامع حمل و نقل شهر تهران موضوع جلسه این هفته کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بود که با حضور اساتید دانشگاهی، خبرگان و مسئولین کنونی و گذشته حوزه حمل و نقل برگزار شد.

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه طرح تهیه شده توسط شهرداری تهران و جمع بندی مباحث متعدد مطرح شده توسط اساتید حوزه حمل و نقل کشور بر لزوم تعیین شاخص ها دراین طرح تاکید کرد و گفت: در این شاخص گذاری باید مشخص شود که سیستم حمل و نقلی شهر تهران بر اساس استانداردهای جهانی در چه جایگاهی قرار دارد و می خواهد به چه جایگاهی برسد.

وی همچنین به موضوع تاکسی ها در شهر تهران اشاره کرد و گفت: در تمامی دنیا موضوع حمل و نقل به وسیله تاکسی به عنوان حمل و نقل خصوصی به شمار می رود که باید در طرح جامع حمل و نقل شهر تهران به این موضوع توجه شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا از پیگیری در اختیار قرار گرفتن مدیریت تاکسی سرویس ها بر عهده مدیریت شهری از سال آینده خبر داد.

دنیامالی در خصوص اهداف حمل و نقلی شهر تهران اظهار داشت: نیمی از آنچه در خصوص حمل و نقل شهر تهران دیده شده است بر عهده شهرداری است و نیم دیگر بر عهده دولت و در صورت عدم تامین منابع دولتی تنها نیمی از این برنامه قابلیت اجرایی دارد.

وی در ادامه به موضوع موتورسیکلت ها در شهر تهران اشاره کرد و گفت: موتورسیکلت ها در آلایندگی و بی انضباطی ترافیکی نقش بسیار موثری دارند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به آمارهای ارائه شده توسط برخی از مراجع اشاره کرد و گفت: با وجود آمار ۳ میلیونی موتورسیکلت، شهر تهران نیمی از موتور سیکلت های ایران را در خود جای داده است.

دنیامالی ادامه داد: بر اساس آمارهای پلیس روزانه ۸۰۰ هزار دستگاه موتور سیکلت در محدوده طرح ترافیک تردد می کنند که این آمارها نشان می دهد باید به موضوع موتور سیکلت ها در طرح جامع شهر تهران توجه جدی شود.

وی در ادامه با اشاره به پیشینه ایجاد مترو در سالهای دهه ۷۰ اظهار داشت: خوشبختانه در ۱۰ سال گذشته، مدیریت شهری شهر تهران تمامی تلاش خود را کرده است تا توسعه هماهنگ در تمامی بخش های این حوزه صورت گیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل با اعلام اینکه در توسعه خطوط رکورد خوبی وجود دارد گفت: بزرگترین نگرانی امروز تامین ناوگان است ضمن اینکه در حال حاضر بخشی از ناوگان نیاز به تعمیرات دوره ای دارد بنابر این باید این موضوع در طرح جامع حمل و نقل شهر تهران دیده شود.

مدل کنونی استفاده از دوچرخه برای حمل و نقل شهری اقتصادی نیست

دنیامالی در خصوص استفاده از دوچرخه برای حمل و نقل در شهر تهران گفت: مدل کنونی استفاده از دوچرخه برای حمل و نقل شهری مدل درست و اقتصادی نیست.

وی اظهار داشت: هم اکنون شرکت هایی در دنیا وجود دارند که این کار را بدون دریافت هزینه انجام می دهند و تمام سیستم را با بودجه خودشان ایجاد می کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل تاکید کرد: واگذاری هر بخش به متخصصین آن حوزه در بسیاری از مواقع نه تنها مشمول هزینه نمی شود بلکه سبب ایجاد درآمد نیز می شود.

دنیامالی در ادامه به موضوعات مالی اشاره کرد و گفت: باید اعتبارات پیشنهادی منطبق با واقعیات بوده و پروژه ها متناسب با توانمندی مالی شهرداری تعریف شوند.

وی با تاکید بر لزوم رفع معارض از گلوگاه های جاده ای تصریح کرد: خوشبختانه رویکرد شهرداری تهران کاهش بودجه عمرانی به نفع مترو و اتوبوس است.

دنیامالی در پایان با تاکید بر لزوم پخته تر شدن طرح جامع حمل و نقل شهر تهران اظهار داشت: به جهت لزوم کارهای کارشناسی برای چنین طرحی لزومی به تعجیل برای ارائه به صحن شورا احساس نمی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا