شورای شهر

رای منفی اعضای شورا به تغییر نام پارک پردیسان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین در دویست و نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به بررسی نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر مورد بررسی قرار گرفت. 

بر همین اساس تغییر نام کوچه سعدی واقع در محدوده منطقه یک شهرداری تهران به نام شهید علی رضایی، نامگذاری شهرک جدیدالاحداث واقع در محدوده منطقه ۱۸ شهرداری تهران به نام گلها، تغییر نام شهرک دولتخواه واقع در محدوده منطقه ۱۹ به نام شهید شریفی، نامگذاری بلوار جدیدالاحداث واقع در محدوده منطقه ۱۹ به نام شهید صاحبعلی کدخدایی، نامگذاری خیابان فاقد نام در منطقه ۱۹ شهرداری تهران به نام مهرآور و دیگر خیابان‌های فاقد نام در این منطقه به نام‌های مهر‌آور یک، دو، مهرورز، نرگس و همین طور تغییر خیابان رها در محدوده منطقه ۱۹ به نام شهید احمد زارعی به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

در ادامه این جلسه، تغییر نام بوستان پردیسان واقع در محدوده منطقه ۲ به نام شهدای محیط‌بان مورد بررسی قرار گرفت که مجتبی شاکری رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران در این رابطه اظهار داشت: به پیشنهاد اسماعیل دوستی دیگر عضو شورای شهر تهران این تغییر نام مطرح شد چرا که گونه‌های محیطی نادری در این بوستان وجود دارد و با توجه به اینکه محیط‌بانان در شهرهای مختلف برای حفظ محیط زیست جان خود را از دست داده‌اند و به شهادت رسیده‌اند این پیشنهاد تغییر نام داده شد. 

در ادامه احمد دنیامالی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران، گفت: به شرط پذیرش سازمان محیط زیست این تغییر نام تصویب شود و از سازمان محیط زیست باید استعلام لازم گرفته شود و اینکه نظر آن سازمان را نپرسیم و تصویب کنیم اقدام درستی نیست.

در ادامه اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران، گفت: مظلوم‌تر از افراد محیط‌بان در کشور نداریم این افراد که شهید می‌شوند برای محیط زیست زحمت کشیده‌اند و در روز روشن جان محیط‌بانان را می‌گیرند و هیچ کس هم به فکرشان نیست حتی محیط زیست.

دوستی خاطرنشان کرد: اینکه نام بوستان پردیسان را به بوستان شهدای محیط‌بان تغییر بدهیم اتفاق خاصی نمی‌افتد و باید به شهدای احترام بگذاریم و بهترین جا برای این نامگذاری بوستان پردیسان است.

وی یادآور شد: بنده هم فکر نمی‌کنم رئیس سازمان محیط زیست مخالف این نامگذاری باشد.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: بهتر است نظر محیط زیست را در این خصوص جویا شویم و پس از آن نسبت به تغییر نام این بوستان اقدام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا