شورای شهر

گزارش شورا آنلاین از تجمع امروز اهالی کن مقابل ساختمان شورا

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین صبح امروز جمعی از اهالی منطقه کن در اعتراض به ساخت و سازهای غیرمجاز در مجاورت باغ های این منطقه، مقابل ساختمان شورای شهر تهران تجمع کردند.

 

حاضران در این تجمع٬ از مدیریت شهری درخواست داشتند که به موضوع باغات و فضای کن در شهر تهران و به ویژه در منطقه ۵  نظارت ویژه ای داشته باشند و مانع ساخت و سازهای غیر قانونی و تخریب باغت شوند.

 

البته در بین تجمع کنندگان افرادی هم دیده می شدند که نظر متفاوتی با اکثریت داشتند و خواستار این بودند که ساخت و سازها انجام شود تا فرصتی برای ساخت زمین هایشان پیدا کنند! نکته جالب توجه و قابل تامل اینکه این افراد مدعی بودند که اگر جلوی ساخت و ساز ها در این منطقه گرفته شود مجبور هستند به کشاورزی بپردازند!

 

یکی دیگر از خواسته های تجمع کنندگان امروز مقابل ساختمان شورای شهر این بود که شهرداری تهران باید تکلیف زمین و باغات آنها را روشن کند و قوانین و مقررات برای همه یکسان باشد.

 

محمد حقانی در خصوص تجمع امروز اهالی منطقه کن جلوی شورای شهر تهران گفت: متاسفانه بازار سرمایه به سمت زمین داری و ساخت و ساز رفته است و به همین دلیل ما همچنان شاهد این گونه اعتراضات هستیم.

 

حقانی ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم رعایت موارد قانونی و به استناد طرح تفضیلی در سال های گذشته در باغات کن صدور مجوزهای ساخت و ساز آغاز شد و در نهایت بخشی از این باغات مورد تاخت و تاز افراد سودجو قرار گرفت.

 

حقانی در خصوص اینکه طبق قانون شهرداری مکلف است از صاحبان این باغات حمایت کند٬ گفت: شهرداری موظف به تأمین آب مورد نیاز باغات بوده و باید در سایر بخشها نیز کمکهایی را به صاحبان باغات داشته باشد

 

وی ادامه داد: در مواقعی که مالک تمایلی برای حفظ باغ ندارد٬ شهرداری موظف است آن را خریداری و به فضای سبز تبدیل و دراختیار آحاد مردم قرار دهد و آنها از این فضا استفاده کامل را ببرند.

 

رئیس کمیسیون محیط زیست در خصوص اینکه  تجمع امروز مشکلی را حل خواهد کرد یا خیر گفت: بالاخره اهالی مردم کن هم دوست دارند تکلیف خودشان را بدانند.شهردای باید این باغات را حفظ کند و اگر کسی در آنجا تمایل ندارد باغ خودش را حفظ کند باید شهرداری آن را بخرد.

 

وی ادامه داد:ساخت و ساز در آن منطقه طبق شرایط و ضوابط خاصی صورت می گیرد و شهرداری نمی تواند به همین راحتی به کسی در آن منطقه اجازه دهد تا در زمین یا باغی که دارد  و ساخت و سازی انجام دهد.به همین دلیل فکر نمی کنم این اعتراضات مشکلی را حل کند  و رئیس شورای شهر یا شهردار تهران را مجاب کند تا خلاف قانون عمل کنند و اجازه ساخت و ساز بدهند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا