شورای شهرصفحه اصلی

محسن هاشمی: شهرداری تهران از بانک مرکزی انتظار اقدام فوری دارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در صورت تعلل و تأخیر سیستم بانکی هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت اتوبوس و مترو تهران تا پایان تیر می‌سوزد.

به گزارش شوراآنلاین، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با بیان این مطلب که در شرایط سخت کرونایی که اعتبارات عادی بودجه تحقق نمی‌پذیرد تخصیص اعتبار برای فعالیت مترو و اتوبوس حیاتی است، گفت: نمی‌شود انتظار داشت که ظرفیت مترو و اتوبوس برای حفظ فاصله اجتماعی افزایش یابد اما اعتبارات آن را تخصیص نداد. این هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت مربوط به سال ۱۳۹۸ است که تا آخر تیرماه فرصت انتشار دارد.

وی ادامه داد: شهروندان تهرانی از رئیس بانک مرکزی انتظار دارند مشکلات بروکراسی و اداری را با استفاده از اختیاراتش حل کند و دستور انتشار فوری اوراق را در فرصت کوتاه باقی مانده  به بانک رفاه بدهد.

این در حالی است که مهلت انتشار اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ که معادل هزار میلیارد تومان برای مترو و ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس مصوب شده بود، در پایان سال گذشته برای چهار ماه دیگر تمدید شد تا شهرداری بتواند از این فرصت استفاده کند.

از اوراق مشارکت مصوب سال ۱۳۹۷ نیز شهرداری تهران تنها توانست ۱۳۰۰ میلیارد تومان را منتشر کند و بفروشد که خریدار ۹۱۰ میلیارد تومان از آن که بانک آینده بود، نیمی از این مبلغ را هفته گذشته به حساب شهرداری واگذار شد و نیمی دیگر (۴۵۵ میلیارد تومان)  همچنان به حساب شهرداری واریز نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا