شورای شهر

بازدید عضو شورای شهر تهران از آسایشگاه کهریزک

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  معاون نظارت شورا از آسایشگاه خیریه کهریزک بازدید به عمل آورد. دیدار صمیمی و بدون تکلف عباس جدیدی با سالمندان آسایشگاه کهریزک نشان داد که عشق و امید به زندگی در بین سالمندان این مجموعه موج می زند. 


عباس جدیدی در خلال این بازدید با اشاره به اقدام خیرخواهانه در ایجاد این مرکز گفت: بدون تعارف باید گفت نام آسایشگاه کهریزک امروزه به نمادی از انسان دوستی و خیرخواهی بدل شده و این امر میسر نمی شود جز با نیت خالص سازنده(مرحوم حکیم زاده) و کارکنان این مجموعه.

وی ادامه داد: بدون شک به وجود آمدن این مجموعه تحولی در فرهنگ نیکوکاری و توجه به سالمندان و معلولان به وجود آورد که قابل ارزش است. 

جدیدی تصریح کرد: نام کهریزک در تاریخ شهر تهران و در پیشگاه خداوند بزرگ ثبت شده و یکی از فصل های کتاب تاریخ ما به شمار می آید.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: نیکو کاری و خیر خواهی در دین مبین اسلام سفارش بسیار شده به گونه ای که یکی از مبانی اخلاقی این دین عالم گیر بر همین پایه بنا نهاده شده و نیز تاکید فراوان ائمه و اولیا بر تکریم پدر و مادر و نیز سالمند از اینرو توجه به سالمندان و همچنین معلولان باید جز برنامه های اولویت دار مدیریت شهری باشد. 

جدیدی همچنین اظهار داشت : شاید خیلی ها پهلوانی را در قهرمانی و اشتهار نام خود ببینند اما باید گفت خدمت به سالمندان هم یک راه و مرام و مسلک پهلوانی است چرا که پهلوانی جز با عشق به دست نمی آید و چه عشقی بالاتر و برتر از اینکه با وجود سختی ها و مشقت های فراوان به سالمندان خدمت رسانی کنید. البته این عشق در مرتبه بالاتر شامل حال شهدای ما شد و باید گفت قهرمان و پهلوان های واقعی این مرز و بوم شهدای ما بودند. 

وی ادامه داد: جنس کار در این مراکز خیریه از جنس کارهای جهادی است و نباید گذاشت مشکلات بر این قبیل کارها سایه افکند. 

معاون نظارت شورا همچنین خاطر نشان کرد : اگر روزگاری من و امثال من توانستیم سکوهای قهرمانی جهان را فتح کنیم، اگر افرادی توانستند قله های علمی جهان را تسخیر کنند به واسطه ی وجود همین سالمندان بوده که روزگاری با دعای خیرشان ، حمایت هایشان این موفقیت ها را برای ما به ارمغان آوردند پس امروز خدمت به این عزیزان یک نوع قدر شناسی است.

جدیدی با بیان اینکه بیشتر هزینه های این مجموعه توسط مردم خیر تامین می شود گفت : همانطور که اشاره شد کهریزک امروز تداعی کننده خیرخواهی و نیکو کاری است اما نباید در این راه نهاد ها و دستگاه ها دولتی و غیر دولتی خود را کنار بکشند. تمام دستگاه ها و نهاد ها باید در جهاد خدمت به سالمندان شرکت کنند.

معاون نظارت شورا همچنین بیان داشت : تبدیل شدن شهرداری از یک نهاد خدماتی به یکم نهاد فرهنگی باید در جای جای شئونات زندگی شهروندان تبلور داشته باشد. توجه به نهاد خانواده یکی از این شئونات است.

 

جدیدی با اشاره به اهمیت نقش خانواده در سلامت روان گفت: فضای خانه نخستین و با دوام ترین عاملی است که در رشد شخصیت افراد تاثیر گذار است به گونه ای که والدین نیرومند ترین اموزگار افراد در زندگی می باشند. در اشنا کردن کودک به زندگی جمعی و فرهنگ جامعه خانواده نقش بسیار موثری را اجرا می کند. 

وی ادامه داد : خانواده سهم بسزایی در تامین و حفظ بهداشت روان جامعه دارد و عدم تامین این امر موجب وارد آمدن آسیب های شدیدی بر پیکره جامعه خواهد بود. از اینرو ضرورت تحکیم بنیان خانواده و تامین سلامت روانی آن باید به عنوان یک وظیفه فرهنگی قلمداد شود. 


جدیدی خاطر نشان کرد: پدر و مادر در خانواده نقش مهمی بر عهده دارند اما نباید این نقش با کهولت سن آنها به فراموشی سپرده شود. تحکیم بنیان خانواده با تکریم والدین رابطه مستقیم دارد و مدیریت شهری باید بر این اقدام فرهنگ همت گمارد تا نسل حاضر اهمیت تکریم سالمندان و والدین خود را درک کنند. 

معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران همچنین یاد آور شد: در حال حاضر آسایشگاه خیریه کهریزک بیش از ۱۷۰۰ نفر گنجایش دارد که باید به افراد تحت مدیریت خود خدمت رسانی کند. یکی از اقداماتی که مدیریت شهری و بالاخص شورای شهر در جهت کمک و تعامل با این مرکز خیریه می تواند انجام دهد تعامل کارشناسان اجتماعی و خدماتی است چرا که مدیریت چنین مجموعه ای نیاز به برنامه دارد. چگونگی خدمت رسانی، اینکه چه مجموعه هایی برای خدمت رسانی بهتر مورد نیاز است، چه برنامه هایی باید برای این عزیزان در نظر گرفت همه ی این ها نیاز به برنامه های کارشناسی شده دارد و شورا می تواند در این زمینه کمک رسان باشد. 

جدیدی اضافه کرد: ایجاد محیط زندگی مناسب، با ارائه خدمات همه جانبه برای سلامت جسم و روح مددجویان، شناخت و پرورش توانمندیهای آنان به گونه‎ای که به خودکفایی رسیده و آمادگی بازگشت به جامعه برای آنان فراهم شود از جمله اهداف این مجموعه خیریه است و مدیریت شهری باید در نیل به این اهداف این مجموعه ها را یاری رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا