شورای شهرصفحه اصلی

حناچی بابت واگذاری پایگاه‌های مدیریت بحران به سازمان ورزش تذکر گرفت

عضو شورای شهر تهران با اشاره به وقوع زلزله اخیر پایتخت گفت:‌۵۶ پایگاه پشتیبانی و مدیریت بحران در اختیار سازمان ورزش شهرداری تهران قرار گرفته است.

به گزارش شوراآنلاین، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی تذکری به شهردار تهران در صحن علنی شورای شهر اظهار داشت: زمین‌لرزه سال ۱۳۹۶ ملارد و زمین‌لرزه چند روز پیش دماوند پهنه کانونی و تاب‌آوری زندگی ساکنان استان‌های تهران و البرز را تحت تأثیر خود قرار داد.

وی گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵  حدود ۳۰۰ هزار نفر در محدوده گسل مشا، از دماوند تا شمیرانات زندگی می‌کنند و ساکنان روی گسل شمال تهران نیز حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند که تاب‌آوری و پایداری زندگی‌شان در برابر بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه همچون زلزله مهمترین انتظارشان از مجموعه مدیریت بحران است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: شورای شهر این انتظار مردم را درک کرده و با تصویب مصوبه الزام شهرداری تهران به در اختیار قرار دادن پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق ۲۲‌گانه به سازمان مدیریت بحران گام مهمی در مسیر صیانت از حق حیات شهروندان و تاب‌آوری زندگی ساکنان تهران برداشته است اما علیرغم گذشت ۴ سال از تصویب این مصوبه شاهد بی‌توجهی به اجرای آن هستیم.

فراهانی بیان داشت: تأسف‌آور است که علیرغم سه تذکر من و تذکرهای دیگر اعضا در سال ۹۶ و ۹۷ برخی مدیران شهرداری ، پشتیبانی از تاب‌آوری شهر تهران در برابر حوادث و اجرای مصوبه شورا در این زمینه را فدای نگاه سازمانی خود و استفاده از این کارگاه‌ها در حوزه مدیریتی‌شان می‌دانند.

وی اعلام کرد: سازمان مدیریت بحران ۵۶ پایگاه را در اختیار سازمان ورزش شهرداری قرار داده و این سازمان علیرغم تکلیف کارگروه تشکیل شده در اسفند ۹۶ برای تهیه و ارائه برنامه واگذاری پایگاه‌ها در سه بازه زمانی در جلسه شورای معاونین شهرداری از اجرای این تکلیف و ارائه برنامه زمانی تخلیه پایگاه‌ها خودداری کرده است.

این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: هیچ عقل سلیمی بهانه استفاده ورزشی شهروندان از این پایگاه‌ها را برای عدم واگذاری به سازمان مدیریت بحران نمی‌پذیرد.

وی در این زمینه به شهرداری تذکر داد و گفت:‌توجه به بهره‌برداری مناسب از پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق و لزوم اجرای مصوبه شورای شهر باید در دستور کار مدیران شهری باشد.

فراهانی خاطرنشان کرد: پیروز حناچی شهردار تهران باید توجه بیشتری به تاب‌آوری تهران در برابر زلزله و زندگی شهروندان داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا