شورای شهر

گزارش جلسه یکصدو هشتاد و دوم شورا/تقدیر فیلم محمد(ص) تا توهین سعودی ها به خانه خدا

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مهدی چمران در ابتدای یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورا پیش از ذکر وقایع تاریخی هفته به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای نگهبان پرداخت و افزود: سخنان ایشان همواره حکیمانه و پند آموز است اما نکاتی که در این دیدار به آن اشاره داشتند از نظر جامعه جهانی جایگاهی با ارزش بود. 


وی افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار به موضوع اسراییل وادعایی که در خصوص مهار بحث هسته ای ایران تا ۲۵ سال دیگر را مطرح کرده اند اشاره داشتند و خاطر نشان کردند: "برخی صهیونیستها گفته اند با توجه به نتایج مذاکرات هسته ای، ۲۵ سال از دغدغه ایران آسوده شده ایم اما ما به آنها می گوییم شما ۲۵ سال آینده را، اصولاً نخواهید دید." که این جمله در دنیا بازتاب های گسترده ای داشته است.

چمران در ادامه اظهار داشت: شنبه ۲۱ شهریور روز تصویب اصل ولایت فقیه در مجلس خبرگان در سال ۵۸ بود. 

وی ادامه داد : امروز ۲۲ شهریور نیز روز بزرگداشت سینما است و ما این روز را به همه ی سینما گران تبریک می گوییم و امیدواریم با ساخت فیلم هایی همچون محمد (ص) قلب ها را تسخیر کنند.

چمران افزود : امروز همچنین سالروز شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام محمد جواد تقی (ع) می باشد که این روز را به عاشقان و شیعیان تسلیت عرض می کنیم. 

وی اظهار داشت : امروز همچنین سالروز شهادت شیخ محمد خیابانی از مبارزین دوران مشروطیت نیز می باشد. 

چمران گفت: ۲۲ شهریور همچنین سالرزو وفات شیخ رجب علی خیاط است که چندی پیش میدانی به نام وی نام گذاری شد. 

رییس شورای اسلامی شهر تهران سپس به حوادث اتفاق افتاده در مکه مکرمه اشاره کرد و اظهار داشت: حادثه فاجعه بار مکه مکرمه همه ما را متاثر کرده است . همواره ساخت این آسمانخراش ها و ساختمان های بلند مرتبه در پشت خانه کعبه مورد اعتراض بوده که البته با توجه به علائمی که در این ساختمان سازی ها انجام می شود نشان می دهد که وابسته به صهیونیست است. 

وی ادامه داد : یک تفکر مبین این است که این آسمانخراش ها با قصد توهین به خانه خدا ساخته شده و با هدف تحقیر خانه خداست چرا که عکس هایی که از نمای بالا و پایین خانه کعبه گرفته شده اند همه بر عظمت این سازه ها دلالت دارد در حالی که این امر توهین آشکار به خانه خداوند است.

چمران افزود: در این حادثه همچنین مدیریت ضعیف سعودی ها در امداد رسانی به مجروحان و حادثه دیدگان مشهود بود به ویژه در زمان رسیدن نیروهای امدادی که تاخیر آنان موجب مرگ چندین تن از مجروحان شد. 

وی در پایان برای تیم ملی کشتی ایران آرزوی موفقیت کرد و گفت : امیدواریم در المپیک پیش رو کشتی گیران ما بهتر بدرخشند.

 

دنیامالی:باید از حقوق حقه همه شورایی های کشور دفاع کنیم 

احمد دنیا مالی در جریان یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورا با اشاره به انتخابات سازمان نظام مهندسی، گفت: اینکه عضویت در شورا های شهر و روستا شغل محسوب می شود ، در این یکی دو سال اخیر همواره مطرح بوده است و اخیرا هم وزیر محترم راه و شهر سازی بخش نامه ای صادر کرده مبنی بر منع حضور اعضای شورا و کارکنان شهرداری در انتخابات سازمان نظام مهندسی به واسطه دو شغله بودن. 

وی ادامه داد : این امر مغایر قانون است چرا که عضویت در شورا شغل محسوب نمی شود و ما باید از حقوق حقه همه شورایی های کشور دفاع کنیم. 

رییس کمیسیون عمران شورا اظهار داشت: این که بر اساس ماموریت های سازمان نظام مهندسی اعضای شورا نمی توانند در این انتخابات شرکت کنند جای حرف دارد. 

دنیا مالی همچنین تصریح کرد: من امیدوارم در این دوره که دوره چهارم شورا است بتوانیم این موضوع را حل کنیم که عضویت در شورا شغل محسوب نمی شود و این موضوع را در مسائل مختلف از فدراسیون ها گرفته تا موضوعات دیگر دخالت ندهیم. 

 

 

ادامه مشارکت شهروندان و شهرداری تهران در بازسازی خرمشهر 

در یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورا دو فوریت طرح " مشارکت شهروندان تهرانی و شهرداری تهران در جهت ادامه بازسازی خرمشهر" مورد بررسی قرار گرفت. 

در جریان بررسی این طرح علیرضا دبیر به عنوان موافق گفت : یکی از دلایل طرح این دو فوریت این است که امروز حضور شهرداری تهران در بازسازی خرمشهر به نوعی محرک توسعه این شهر شده و ما امروز شاهد هستیم که در پی اقدام شهرداری تهران ،سازمان ها و نهاد های دولتی دیگر هم برای بازسازی خرمشهر آستین ها را بالا زده اند. از اینرو لازم است تا بر ادامه حضور شهرداری تهران در این عرصه تاکید کنیم چرا که اگر ما این کار را رها کنیم روند بازسازی متوقف می شود. ما این روزها شاهد رفت و آمد پیاپی مسئولان دولتی به خرمشهر هستیم که این از برکات حضور موثر مدیریت شهری تهران در خرمشهر است. 

ابوالفضل قناعتی نیز گفت : من خودم علاقه زیادی دارم که خرمشهر و دیگر شهر های دفاع مقدس باز سازی شود اما این کار باید در چارچوب مشخص باشد . 

وی ادامه داد : این اقدام نباید با تخصیص اعتبارات مشخص صورت گیرد چرا که شهر تهران با چالش های اولویت داری نظیر پسماند ، توسعه مترو و پرداخت دیون پیمانکاران مواجه است. 

رضا تقی پور نیز با ابراز موافقت خود از این طرح گفت: قرار است این طرح در سال ۹۴ به پایان برسد و این خود می تواند موتور محرک خوبی در بازسازی خرمشهر باشد. 

احمد حکیمی پور نیز گفت: نسبت به خرمشهر همه احساس وظیفه و دین می کنند و با اصل قضیه کسی مخالف نیست. با این وجود این نکته را باید متذکر شوم که به لحاظ قانونی هزینه کرد درآمد یک شهر در شهر های دیگر درست نیست . ضمن اینکه باید در چنین اقداماتی به شدت از سیاسی کاری پرهیز شود و خدای ناکرده این فضای همدلی به فضای سیاسی و تبلیغاتی تبدیل نشود. 

محمد مهدی تندگویان نیز که نماینده شورای اسلامی شهر تهران در طرح بازسازی خرمشهراست،گفت: من بار ها تاکید کرده ام که در این مورد نباید سمت تخصیص اعتبارات مشخص رفت اما موضوعی که در خرمشهر اتفاق افتاده این است که امروز شهرداری تهران به عنوان فرمانده بازسازی مجدد خرمشهر مطرح است . 

وی ادامه داد : امروزه جو روانی خرمشهر برعکس گذشته شده و ما توانستیم اعتماد مردم را جلب کنیم. اگر شهرداری تهران پای مدیریت خود را بیرون بکشد کل کار از هم می پاشد. 

مهدی چمران نیز اظهار داشت: خرمشهر نماد و سمبل مقاومت اسلامی و ملی ما است و ضمن احترام به شهر های دیگر باید گفت خرمشهر از این وجه از شهر های دیگر متمایز است. 

وی ادامه داد : امروز مردم خرمشهر امیدوار شدند و این امیدواری برای ما بسیار ارزشمند است. 
بعد از اظهار نظر های اعضای شورا متن طرح پیشنهادی قرائت شد و با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید. 

در این جلسه همچنین طرح دو فوریت "برگزاری جلسات شورای اسلامی شهر تهران (چهارمین دوره ) به صورت عادی و فوق العاده در نیمه دوم سال ۱۳۹۴ " بررسی شد که با رای موافق اکثریت اعضای حاضر مقرر شد برگزاری جلسات شورا در همان روزهای یکشنبه و سه شنبه طبق روال قبل باشد. 

 

 

دوستی:کمک به خرمشهر حرکتی خداپسندانه است نه سیاسی

 اسمعیل دوستی نایب رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی دوفوریت " مشارکت شهروندان تهرانی در جهت ادامه بازسازی خرمشهر" با تاکید بر اینکه کمک به بازسازی خرمشهر کاری سیاسی نیست اظهار داشت: در سال گذشته شهرداری تهران بر اساس مصوبه شورا برای کمک به بازسازی خرمشهر اقداماتش را شروع کرد و تا کنون هم ادامه دارد این در حالی است که بسیاری از سازمان ها و نهادهای مسئول در این زمینه بازسازی خرمشهر را به فراموشی سپرده بودند.

دوستی خاطر نشان کرد: این کمک مردم تهران است که بر اساس تصمیم نمایندگانشان در شورای شهر در اختیار شهرداری گذاشته شده تا اقداماتی را انجام دهد. بنابراین اشتباه برداشت نشود این حرکت سیاسی نیست.

وی افزود: این حرکت منشاء برکات فراوانی برای خرمشهر شده و بارقه های امید به زندگی را دوباره به مردم این شهر برگردانده است.

دوستی در ادامه یادآور شد: در زمان جنگ حاضر بودیم زندگانی مان را بدهیم تا این شهر آزاد شود. این اتفاق در ۲۷ سال پیش افتاد و همانطور که امام راحل فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد اما تا کنون ما نتوانستیم آنجا را بازسازی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا