شورای شهر

تلاش برای تثبیت جایگاه بین‌المللی مجمع شهرهای اسلامی در اجلاس وین

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهدی چمران با اشاره به اجلاس «شهرداران برای شکوفایی شهری» که در وین برگزار شد، اظهار داشت: در این اجلاس  سازمان U.N.HABITAT (برنامه اسکان بشر ملل متحد) که وابسته به سازمان حقوق بشر است، مجمع شهرهای اسلامی که چند سال پیش در ایران تشکیل شد و لیدرهای شهری که همان شهرداران محسوب می‌شوند و مرکزش در کاناداست حضور داشتند. 

وی با بیان اینکه مرکز ثقل این اجلاس U.N.HABITAT بود که موضوع شکوفایی شهرها را مطرح می‌کرد، افزود: این سازمان در مقر سازمان ملل متحد در وین برنامه دو روزه‌ای را در ارتباط باشکوفایی شهرها و شهرهای اسلامی مطرح کرد. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مجمع شهرهای اسلامی در وین آغاز به کار کرد و دبیر این مجمع به همراه شهردار قزوین واعضای شوراین این شهر نیز در اجلاس مذکور حضور یافتند و می‌خواستند جنبه بین‌المللی این مجمع را تثبیت کنند. 

چمران با اشاره به دیگر کشورهای مسلمان نیز در این اجلاس حضور داشتند گفت: در روز نخست بنده، هاشمی و رئیسی دو نماینده مجلس شورای اسلامی در ارتباط با شکوفایی شهرها سخنرانی داشتیم و در ارتباط با موضوعات شهرسازی اسلامی و… پنل‌هایی برگزار شد که بنده نیز در آنها شرکت کردم. خوشبختانه علاوه بر اینکه بیانیه خوبی در این اجلاس تهیه شد تثبیت موقعیت و جایگاه مجمع شهرهای اسلامی نیز رخ داد. ما نیز از این مسئله حمایت کردیم تا دوستان‌مان در قزوین بتوانند به کار خود ادامه دهند. 

وی خاطرنشان کرد: البته جای کار زیادی وجود دارد تا هویت اسلامی شهرهای قدیم که جایگاه والایی داشتند دوباره احیا شود از جمله کشور خودمان که می‌بینیم در این زمینه عقب ماندگی زیادی دارد. برگزاری این اجلاس به این صورت سابقه نداشت اما مجمع شهرهای اسلامی دو سال یکبار برگزار می‌شود و دبیرخانه دائمی آن در قزوین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا