شورای شهر

آمادگی مدیریت شهری تهران برای استقبال از جانباختگان و همدردی با خانواده آن‌ها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران پس از برگزاری یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به جمع خبرنگاران آمد و در تشریح مباحث مطرح شده در این جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن عرض تسلیت به دلیل جان باختن هموطنان ایرانی و سایر مسلمانان در حادثه منا گفت: این حادثه دردناک به دلیل بی کفایتی و سو مدیریت حاکمان آل سعود رخ داد و در ادامه آن عدم همکاری مناسب حکام سعودی برای کمک رسانی سبب شد که ابعاد این حادثه هر روز گسترده تر شود.

 

اختصاص قطعه ای در بهشت زهرا بنام شهدای منا

وی از تصویب طرحی دو فوریتی به همین مناسبت در شورای اسلامی شهر تهران خبر داد و اعلام کرد: بر اساس این طرح که با ۲۹ رأی اعضای حاضر در جلسه به تصویب رسید مقرر شد برای تسلای خاطر بازماندگان و خانواده‌های متوفیان بخشی از بهشت زهرا (س) برای خاکسپاری شهدای منا در نظر گرفته شده و این بخش به عنوان "شهدای منا" نامگذاری شود.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران آمادگی خود را برای ارائه خدمات مناسب به خانواده‌های شهدای منا چه در خاکسپاری در تهران و چه در انتقال پیکر این شهدا به زادگاهشان اعلام کرد و مورد استقبال شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت.

 

تقی پور در خصوص مفاد این طرح اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر تهران در این مصوبه انزجار خود را از بی کفایتی آل سعود اعلام و با خانواده‌های حادثه دیده ابراز همدردی کردند.

 

وی ادامه داد: همچنین از وزارت امور خارجه خواسته شد تا با همکاری و انسجام کشورهای اسلامی، موضوع حقیقت یابی شده و مجرمین محاکمه و مجازات شوند.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: از دیگر مفاد این طرح ساخت یادمان در محل مناسبی در شهر تهران و همچنین نامگذاری محلی شایسته به نام این شهدا در تهران بود.

 

تقی پور در ادامه این جلسه از بررسی و تصویب یک فوریت طرح " ارائه راهکارهای عقب افتادگی تخصیص بودجه کمک به بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران" خبر داد و گفت: با رأی اعضای شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت بررسی این طرح به تصویب رسید و مفاد طرح پس از بررسی در جلسات کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

وی با اشاره به عقب ماندگی تخصیص اعتبار این حوزه در سال ۹۳ اظهار داشت: به دلیل اینکه نمی‌توان در خصوص بودجه سال ۹۳ اقدام خاصی را انجام داد تاکید شد تا ۱۰۰ درصد اعتبار پیش بینی شده برای سال ۹۴ تخصیص یابد.

 

با تشکیل کمیته سیاستگذاری: جمع آوری زباله فرهنگ سازی می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه از بررسی و تصمیم گیری در خصوص لایحه "دستورالعمل آموزش و فرهنگ سازی شهروندان در زمینه چگونگی جمع آوری بازیافت زباله" خبر داد و گفت: این دستور جلسه که برخی از بندهای آن در جلسات گذشته بررسی شده بود و به رأی گیری نرسیده بود امروز کامل شد و به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.

 

تقی پور در خصوص مفاد مصوبه تصریح کرد: بر اساس این مصوبه کمیته ای ۷ نفره با حضور معاون خدمات شهری شهردار تهران، مدیرعامل سازمان پسماند، مدیرکل آموزش شهروندی، یک نفر منتخب از شورایاری‌ها و یک نفر منتخب از سازمان‌های مردم نهاد و دو نفر صاحب نظر و کارشناس خبره به انتخاب کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی و سلامت، محیط زیست و خدمات شهری تشکیل می‌شود که مسئولیت سیاست گذاری و تعیین راهبردها را بر عهده داشته و در کنار معاونت خدمات شهری حضور دارد.

 

وی با اشاره به مباحث انجام شده در شورای شهر تهران اظهار داشت: با وجودی که بودجه مناسبی برای فرهنگ سازی در نظر گرفته شده است اما امروز شاهد هستیم که کار مربوط به زباله‌ها به خوبی انجام نمی‌شود که باید فرهنگ سازی برای موضوعاتی همچون تفکیک از مبدأ و اینگونه موارد صورت گرفته و نحوه مدیریت به شکل جدی تغییر کند.

 

تاکید مجدد بر انحلال شرکت شهریاران جوان

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه از مصوبه شورای شهر تهران در خصوص انحلال شرکت شهریاران جوان برابر با مصوبه پیشین شورای اسلامی شهر تهران خبر داد و اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سال ۸۹ مقرر شده بود برخی از شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران از جمله شرکت شهریاران جوان ادغام و یا منحل شوند که متاسفانه این مصوبه برای این شرکت اجرایی نشده بود.

 

تقی پور اظهار داشت: لایحه ارائه شده توسط شهرداری تهران بر جدا شدن این شرکت از مصوبه سال ۸۹ تاکید داشت و اینکه کار خود را به جای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ادامه دهد.

 

وی اعلام کرد: پس از مباحث مطرح شد مصوب شد که این شرکت برابر با مصوبه پیشین شورای اسلامی شهر تهران باید منحل شود ولی می‌تواند به عنوان یک سازمان مردم نهاد به صورت خصوصی و با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی به کار خود ادامه دهد.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: با توجه به سرمایه‌های خوب ایجاد شده در این شرکت برای تربیت مدیران و استعداد یابی در این زمینه همه اعضا موافق باقی ماندن مأموریت‌ها بودند اما با شکل شرکتی آن موافق نبودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا