شورای شهر

افزایش کارتن خوابی زنگ خطر است/ساماندهی وظیفه قانونی شهرداری نیست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شورا آنلاین به افزایش نگران کننده آمار کارتن خواب ها در تهران اشاره کرد و گفت:آمار کارتن خوابی در تهران روز به روز بیشتر می شود که واقعا جای نگرانی دارد و زنگ خطر را برای مسئولان بصدا درآورده است.

 

معصومه آباد افزود: البته نکته قابل تامل و نگران کننده تر اینکه تعداد خانم های کارتن خواب هم به شدت رو به افزایش است که به هیچ وجه برای من قابل هضم نیست و فکر می کنم باید هرچه سریعتر چاره ای برای رفع این مشکل اندیشیده شود.

 

آباد در خصوص وضعیت ساماندهی کارتن خواب ها گفت: فضاهایی را که شهرداری برای آنها ایجاد کرده انصافا فضای آرام و مناسبی است و حتی بعضا دیده می شود که افراد دانشجو نیز از این  مکان ها استفاده می کنند. البته جای تاسف دارد که در پایتخت باید با این هجم از افراد کارتن خواب مواجه باشیم و آن ها را ساماندهی کنیم.

 

معصومه آباد در خصوص اینکه شهرداری در قبال این نوع افراد چه وظیفه ای دارد گفت:نکته مهمی که باید به آن توجه کرداین است که به لحاظ  قانونی شهرداری وظیفه ای در قبال کارتن خواب ها ندارد و سازمان بهزیستی باید به این قضیه ورود کند.اما چون شهرداری و شورای شهر نمی تواند به سادگی از کنار این قضیه بگذرند با سازمان بهزیستی تعامل و همکاری دارند و تا جایی که می تواند برای ساماندهی این افراد تلاش می کنند.

 

وی خاطر نشان کرد:در جلسه ای که با مدیر کل بهزیستی  استان تهران برگزار شد بر این نکته تاکید شد که حضور مددکاران تخصصی یک الزام در ساماندهی کارتن خواب ها است. این در حالی است که به عقیده سازمان بهزیستی فعالیت های شهرداری در برخی از موارد روند تخصصی ندارد!

معصومه آباد در خصوص اینکه آیا شهرداری ظرفیت این را دارد که مشکل این افراد را حل کند یا خیر گفت: از سوی شهرداری ظرفیت و همت حل مشکل این افراد وجود دارد اما باید شورای عالی استان ها تکلیف شهرداری را در بحث ساماندهی کارتن خواب ها مشخص کند تا موازی کاری نشود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا