شورای شهرصفحه اصلی

فراهانی:ساختار سازمان در اوج بلوغ سازمانی باید اصلاح شود

مجید فراهانی خواستار تصویب کلیات اصلاح ساختار شهرداری تهران شد.

به گزارش شوراآنلاین، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ضمن موافقت با لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران گفت: چهار الزام در این رابطه داریم و اگر امروز بحث اصلاح ساختار مطرح شده در راستا این چهار الزام است.

او افزود: اردیبهشت ۹۸ شهرداری تهران را الزام به اصلاح ساختار سازمانی، کاهش حوزه های معاونت ها، سازمان ها و شرکت های تابعه و ساماندهی مجدد مناطق شهرداری تهران در قالب مصوبه ای کردیم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران بیان کرد: الزام دوم ماده ۱۲ برنامه پنج ساله سوم است. با اکثریت قاطع تصویب کردیم که باز طراحی کلان ساختار سازمانی در سطح ستاد، مناطق با نگرش تجمیع سازمان ها و شرکت ها بر کاهش معاونت ها و مدیران در سطح سازمانی شهرداری و طراحی کامل ساختار تا آذر ماه سال دوم برنامه و استقرار ساختار جدید شهرداری از ابتدای سال سوم برنامه بوده که عینا مصوبه ما است و هیچ مخالفی نداشته مگر اینکه بگوییم آن زمان به اشتباه انجام شده است.

فراهانی ادامه داد: مسئله سوم مهم ترین بندهای اصلاح طلبان در مباحث انتخاباتی بوده است. در سخنرانی های انتخاباتی همگی عنوان کردیم که باید ساختارش اصلاح شود. با نگاه به ساختار شهرداری وحشت می کنیم چرا که معاونت ها ، مدیریت ها، سازمان ها و… به آن اضافه شده و گاهی یک کار توسط چند شرکت انجام می شود و ما وعده و برنامه مکتوب دادیم تا این اتفاق رخ بدهد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بند چهارم گفت: ضوابط تشکیلات شهرداری، شهرداری را موظف کرده ساختار سازمانی خود را با ضوابط انطباق دهد که در نهایت الزام فرادست وجود دارد.

او با بیان این سوال که همگی اگر می گوییم باید این کار را انجام دهیم، پس چه موقع باید انجام شود؟ افزود: اگر همه ما می گوییم این کار باید انجام شود و مصوب کرده ایم پس چه زمانی باید انجام شود؟ شورای ششم ممکن است افراد جدید باشند آیا آنها باید انجام دهند یا شورایی که بالغ شده و به دنبال افزایش بهره وری است؟ علمای اصول ساختار سازمانی می گویند سازمان در اوج بلوغ، اصلاحش را باید انجام و می تواند این کار را صورت دهد و مدیریت پنجم هم در این وضعیت قرار دارد.

فراهانی در پایان تاکید کرد: دو سال تمام روی این موضوع وقت گذاشته شده است. ممکن است در جزئیات نظرات مختلف وجود داشته باشد اما باید درختی بکاریم که بعدا به آن افتخار کند. خواهش می کنم با نگاه منافع ملی، با نگاه دلسوزانه برای مدیریت شهری نه برای خودمان و شورا این اقدام را انجام دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا