آموزش شهروندی فرصتی برای کاهش هزینههای مترو است
به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، محمد صائبی با اشاره به تاکیدات شهردار تهران درخصوص فرهنگ سازی در حوزه مترو، اظهارداشت: آسیب های ناشی از ریختن زباله در مسیر ریل قطار، استفادههای نادرست از پله برقی، مانع بسته شدن درهای قطار،عبور از خط زرد، دست فروشی و… مواردی است که هزینههای هنگفتی روی دست شرکت بهره برداری مترو میگذارد.
وی تصریح کرد: علیرغم اینکه استفاده از مترو بیش از یک دهه است که در زندگی شهری ما وارد شده اما پیش از این فعالیتهای منسجمی برای فرهنگ سازی در زمینه استفاده بهینه از مترو و جهت دهی به رفتارهای مردمی کمتر صورت گرفته است به همین خاطر معاونت فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران در چند سال اخیر سعی کرده تا با استفاده از تمام ابزارهای رسانهای و تبلیغاتی برای تحقق این اهداف قدم بردارد.
وی هزینههای عدم فرهنگ سازی و آسیبهای ناشی از آن را سنگین دانست و افزود: به عنوان مثال سالانه ۱۱ میلیارد تومان جهت نظافت ایستگاهها و ریلهای مترو هزینه میشود و باید به این رقم هزینه تعمیرات پله برقیها و برخی دیگر از تجهیزات ایستگاهی را هم که به علت استفاده نادرست خراب میشوند را اضافه کرد، هزینههایی که میتوان با آموزش به مردم و ارتقا سطح فرهنگی آنها را کاهش داد.
صائبی با تاکید بر نقش رسانهها در فرهنگ سازی عمومی در راستای کاهش هزینهها در زمینه مدیریت مترو، خاطر نشان کرد: با حضور در رسانه ملی میتوان با همکاری شهروندان بسیاری از مشکلات در مترو را برطرف کرد.