شورای شهر

شهرداری باید فکری اساسی برای پرداخت مطالبات کند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  حبیب کاشانی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکل پرداخت مطالبات پیمانکاران از شهرداری اشاره کرد و گفت: وجود این دیون نشان می دهد که مطالبات شهرداری وصول نشده است.

وی با اعلام قرار گرفتن مطالبات سال ۹۲ در قالب دیون شهرداری به موضوع دریافت وام از بانک شهر در این خصوص اشاره کرد و گفت: متاسفانه این راهکار مشکلاتی را برای پیمانکاران ایجاد می کند چرا که از یک سو این پیمانکاران باید در فهرست دریافت وام قرار گرفته و اسم آنها در بانک مرکزی جزو دریافت کنندگان وام قرار گیرد و از سوی دیگر در صورتی که شهرداری منطقه به تعهدات خود عمل نکند کسی که متضرر می شود؛ پیمانکار است.

کاشانی حل شدن این مشکل را درگرو اندیشیدن راهکاری اساسی عنوان کرد و اظهار داشت: شهرداری باید در بودجه سال ۹۴ خود پروژه هایی را اجرا کند که توان مالی آن را داشته و تا حل شدن این مشکل از انجام پروژه های اضافی جلوگیری کند.

وی در ادامه با اشاره به منطقه ۵ شهرداری تهران تصریح کرد: با توجه به جمعیت حدود ۸۰۰ هزار نفری و گستردگی جغرافیایی این منطقه با برخی مشکلات دست به گریبان است.

کاشانی به تلاش های شهرداری منطقه ۵ برای ساماندهی و حل کردن مشکلات اشاره کرد و گفت: مسائل مربوط به حصارک، کوهسار و کن در داخل این منطقه مشکلات متعددی را برای مردم و مدیریت شهری ایجاد کرده است که علی رغم ساماندهی بسیاری از این مشکلات هنوز بخشی از آن به صورت حل نشده باقی مانده است.

وی وجود زمین های قول نامه ای را دیگر مشکل این منطقه دانست و اظهار داشت: شهروندان برای تعیین تکلیف سند خود (بر اساس ماده ۱۴۷) به قوه قضائیه شکایت می کنند و این قوه خواستار حدود ۴ گانه (شمال، جنوب، شرق و غرب)  می شود و به همین دلیل این افراد به شهرداری مراجعه می کنند و شهرداری نیز برای مشخص کردن این حدود نیازمند ارائه سند از سوی آنان است که این موضوع سبب ایجاد مشکلات برای آنان می شود که باید راهکاری برای آن اندیشیده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا