مدیریت شهری

تعطیلی بازارهای میوه و تره بار تهران در بی خبری مدیران شهری/ قیمت میوه یکدفعه نجومی شد!

به گزارش شورا‌آنلاین، جمعه گذشته همزمان با عید سعید قربان در اقدامی بی سابقه و بر اساس مشاهدات گزارشات میدانی، همه میادین میوه و تره بار تهران تعطیل بودند؛ نکته جالبتر این است که در ورودی میادین ساعت کاری در روز عید قربان را تا ساعت یک درج کرده بودند.
 
همین تفاسیر ذکر شده کافی بود تا ظهر روز جمعه قیمت میوه در شهر تهران با افزایش عجیبی روبرو شود؛ به گفته رییس اتحادیه میوه و تره بار تهران این افزایش ۳۰ درصد بود؛ در بعضی مناطق مشاهدات نشان میدهد افزایش به ۵۰ درصد نیز رسیده بود.
 
 وی در ادامه می گوید: جمعه ها کلا میادین میوه و تره بار شهر تهران عادی است و افزایش قیمت میوه در شب عید به دلیل برگزاری مجالس و افزایش تقاضا کاملا طبیعی است. افزایش قیمت در روز جمعه مصادف با عیدقربان تنها همان یک روز بود و همان یک روز هم تمام شد!
 
البته ذکر این نکته مهم است که میادین میوه و تره بار در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی تا ساعت یک مشغول فعالیت هستند و در سالهای گذشته تعطیلی در روز عید قربان بی سابقه بوده که باعث نارضایتی شهروندان نیز شد. میادین میوه و تره بار روزهای تاسوعا، عاشورا، اول و دوم عید نوروز و هشت صفر فقط تعطیل است.
 
حال دلیل تعطیلی میادین در روز عیدقربان که باعث افزایش قیمت میوه می شود را باید مدیران شهری پاسخگو باشند.
 
زهرا نوری رییس کمیسیون خدمات شهری از بی اطلاعی افزایش قیمت میوه خبر داد و گفت: باید بررسی های بیشتری انجام دهیم تا نظراتی ارائه دهیم؛ شاید دلایل دیگر مثل عدم وجود میوه و نرسیدن به بازار باعث افزایش قیمت میوه  بوده است.
 
 طبق گفتگویی که با زهرا نوری صورت گرفت، قرار بر این شد تا دلایل تعطیلی بعد از بررسی اطلاع داده شود که متاسفانه تاکنون به خاطر عدم جوابگویی موفق به ارتباط نشدیم.
 
با همه این تفاسیر و پیگیری های صورت گرفته هنوز مشخص نیست دلیل تعطیلی میادین میوه و تره بار چه بوده و طبق گفتگوی انجام شده مدیران شهری هم اظهار بی اطلاعی می کنند. حال باید منتظر ماند تا دلایل این تعطیلی و بی اطلاعی مشخص شود.
 
سوال ایجاد شده دلیل تعطیلی میادین چند جواب بیشتر نخواهد داشت؛ تصمیم مدیران شهری جدید، بی تجربگی در مدیریت شهری و یا تصمیم مسؤلان باقی مانده از مدیریت قبلی بوده است.
 
در آخر تعطیلی بازارهای میوه و تره بار در روز عید قربان که موجب گرامی پنجاه درصدی میوه در تهران شد را می توان اولین اشتباه بزرگ مدیریت جدید شهری دانست.
منبع: دیده بان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا