شورای شهر

انتقاد حقانی از مشکلات باغ کتاب

به گزارش شورا‌آنلاین، محمد حقانی در تذکرات پیش از دستور سیصد و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در خصوص باغ کتاب، قرارداد نخست آن در سال ۸۵ به ارزش ۵.۸ میلیارد تومان منعقد شد تا طی دو سال ساخته شود ولی الحاقیه‌ای در سال ۸۸ به ارزش ۷۹ میلیارد تومان منعقد شد تا طی ۱۲ ماه باغ کتاب ساخته شود و انتظار می‌رفت با توجه به وضعیت مطلوب مالی، پیشرفت این پروژه با سرعت بیشتری انجام شود. 

وی بیان داشت: برای باغ کتاب به جز درج اعتبار در بودجه‌های سالیانه، مصوبه‌ای در شورای شهر ندیدم و هیچ‌گونه پیوست‌هایی نیز ارائه نشده است. 

وی بیان داشت: نهایتاً برای باغ کتاب ۳۲۰ میلیارد تومان هزینه صورت گرفته است که باید تسویه شود تا به شورا و شهرداری بعدی منتقل نشود. 

حقانی افزود: سال گذشته شورای شهر مصوبه‌ای مبنی بر الزام طرح ویژه اراضی عباس‌آباد و نوع بهره‌برداری داشته است. 

وی ادامه داد: اراضی عباس‌آباد حدود ۱۴۰ هزار هکتار است و عیانی این عرصه باید ۱۰ درصد باشد، ولی این موضوع انجام نشده است.

وی ادامه داد: پروژه باغ کتاب برای رویدادهای بین‌المللی کتاب دیده شده است، ولی با وزارت ارشاد به عنوان نهاد حاکمیتی اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: یکی از مشکلات پروژه باغ کتاب،‌ کمبود پارکینگ است که نسبت به این موضوع تدبیری اتخاذ نشده است. 

وی بیان داشت: پروژه باغ کتاب به مؤسسه نشر شهر وابسته به سازمان فرهنگی هنری واگذار شده است که در کدپروژه‌ها بدو تأیید شورای شهر،‌ این مجموعه به نشر شهر واگذار شده است و موازین لازمه رعایت نشده است. 

حقانی بیان داشت: شهرداری ۱۱ سال با صدای شهر قرار داشته که به طور مرتب مسائل ترافیکی را مطرح می‌کرده است، ولی بعد از ۱۱ سال این قرارداد ملغی شده و با حوزه هنری قرارداد جدیدی بسته شده است. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مقرر شده قراداد یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی دیگری نیز با حوزه هنری بسته شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا