شورای شهر

جزئیات برگزاری انتخابات شورای شهرستان تهران/مسجد جامعی رئیس باقی ماند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین یکی از دستور جلسات شورای اسلامی شهرستان تهران که امروز شنبه ۲۷ شهریور ماه برگزار شد به انتخاب هیات رئیسه این شورا اختصاص داشت که پس از رای گیری اعضای هیئت رئیسه در سمت خود ابقا شدند.


بر اساس این گزارش احمد مسجد جامعی به عنوان رئیس شورای شهرستان تهران، محمد نجف به عنوان نایب رئیس شورای شهرستان تهران، سید ابوالفضل میررفیع به عنوان سخنگو و صابری به عنوان منشی هیئت رئیسه به اتفاق آرا به عنوان هیئت رئیسه شورای شهرستان تهران برای سال آینده انتخاب شدند.

یکی دیگر از دستورات این جلسه شورای شهرستان تهران به ارائه گزارش از بخش آفتاب اختصاص داشت که صابری در این خصوص با گلایه از عدم معرفی بخشدار خواستار پیگیری این موضوع شد.

مهدی چمران، عضو شورای شهرستان تهران در همین خصوص به پیشنهاد یکی از وزرای گذشته کشور در خصوص اضافه شدن بخش آفتاب به عنوان یکی از مناطق شهر تهران اشاره کرد و گفت: شورای شهر تهران در آن زمان موافقت خود را با این موضوع اعلام کرده بود و به نظر می رسد با حضور استاندار کنونی تهران می توان این پیشنهاد را عملیاتی کرد.

احمد مسجد جامعی، رئیس شورای شهرستان تهران در همین خصوص ،گفت: شورای شهر تهران در این خصوص دو مصوبه دارد که می تواند زمینه ساز پیوستن شهر آفتاب به عنوان یکی از مناطق به شهر تهران باشد با این وجود ضرورت اعلام نظر شهردار تهران و همچنین تولیت آستان حضرت امام خمینی(ره) وجود دارد.

دیگر دستور جلسه امروز شورای شهرستان تهران به ارائه گزارش ابوالفضل میر رفیع در خصوص بخش کن بود که وی در این خصوص به صدور مجوز برای فنس کشی در اطراف باغات اشاره کرد و گفت: این کار ریشه در تصمیمات شورای شهرستان دارد.

عضو شورای شهرستان تهران همچنین از بابت گاز رسانی به روستای کن تقدیر کرد.

وی همچنین به حضور مدیر کل حریم شهر تهران و همچنین شهرداران مناطق در شورای شهرستان تهران اشاره کرد و خواستار ادامه حضور این مسئولین در جلسه شورای شهرستان شد.

میر رفیع همچنین به اجازه قانونی باغداران مبنی بر انجام برخی فعالیت ها همچون گاوداری و دامداری در زمین های خود خواستار حل مشکلات در این خصوص شد.

دیگر دستور جلسه امروز شورای شهرستان تهران به انتخاب نمایندگان شورای شهرستان تهران برای حضور در هیات تطبیق مصوبات هر بخش بود که با رای اعضای شورای شهرستان تهران، محمد نجف، ابوالفضل میر رفیع و صابری برای این موضوع انتخاب شدند.

محمد نجف در پایان این جلسه خواستار مشخص شدن بحث حریم روستاها شد و متولی آن شد و گفت: اگر این موضوع مشخص شود مشکل ۸۰ درصد روستائیان حل می شود این در حالی است که دو گانگی موجود، فضا را برای استفاده سودجویان باز می کند.

مهدی چمران، رئیس شورای عالی استانها این موضوع را نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: با تصویب طرحی که در مجلس شورای اسلامی در خصوص حریم روستاهای حاشیه شهرها وجود دارد این مشکلات را بر طرف می کند چرا که به روستا در قالب دهیاری ها اجازه کار داده می شود در حالی که نظارت بر عهده شهرداری شهر مادر خواهد بود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا