شورای شهر

دبیر:دولت و مجلس سهم ۱۴۰۰ میلیارد تومانی را نداده اند/همکاری نکنند بودجه عملیاتی نمی شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علیرضا دبیر در سیصد و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران در بررسی دستور جلسه بودجه سال آینده شهرداری تهران اظهار داشت: روز گذشته جلسه تلفیق بودجه با حضور اکثر اعضا برگزار شد و کمیسیون به این نتیجه رسید که بودجه سال آینده شهرداری تهران ۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان باشد که نسبت به بودجه ۹۵، ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

دبیر بیان داشت: ولی نسبت به بودجه پیشنهادی شهرداری تهران برای سال ۹۶ کاهش یافته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: یکی از محل‌های درآمدی شهرداری عوارض و مالیات بر ارزش افزوده است. توقع داشتیم به ۱۲۰۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده عملیاتی شود ولی در ۸ ماه فقط ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عملیاتی شده است.

دبیر افزود: دولت و مجلس سهم ۱۴۰۰ میلیارد تومانی ما را ندادند و پیش‌بینی ما این بود که اگر دولت و مجلس همکاری کنند بیش از ۴ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشیم ولی چون همراهی نمی‌کنند، این بودجه عملیاتی نمی‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: از محل درآمد عوارض ساختمانی در کمیسیون تلفیق ۲۶۰ میلیارد تومان به صورت زیربنایی محقق شده است اما این بار دیوان عدالت اداری درآمد پایدار ما را از این محل برداشته است و ۲۷ میلیارد از این محل از دست داده‌ایم.

وی افزود: با افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی نرخ ترح ترافیک نیز ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد خواهیم داشت.

وی یادآور شد: در حوزه درآمدهای سوخت نیز متأسفانه دولت و مجلس این ردیف درآمدی را کم کردند و ۲۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ از این محل درنظر گرفته‌اند که در ۸ ماه ۱۴۰ میلیارد تومان آن محقق شده است و امسال در این حوزه برای سال آینده ۱۵۰ میلیارد تومان بیشتر ندیده‌ایم.

دبیر گفت: در مورد تغییر و تثبیت کاربری نیز ۴ هزار میلیارد دیده شده بود که برای سال آینده ۴ هزار و ۱۵۶ میلیارد تومان بوده است و ما با ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن توافق کرده‌ایم. در سال ۹۵ سقف وام‌ها ۲ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان بوده است که برای سال آینده سقف این وام‌ها ۱۲۰۰ میلیارد تومان تأیید شده است.

وی افزود: ۳۸ هزار و ۵۸۷ فقره چک برگشتی شهرداری تهران دارد که رقم آن ۷۲۳ میلیارد تومان است و ۷ هزار و ۸۰۰ چک در سال ۹۶ نیز داریم که باید نقد شود و رقم آن حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا