شورای شهر

۳۰ آسیب اجتماعی پنهان در جامعه کدامند؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی با بیان اینکه در مناطق ائمه جماعت در نشست فصلی و هم اندیشی گردهم می آیند و در آنجا برای مساجد و کارهای فرهنگی برنامه ریزی می شود، افزود: این مراسم تجلیل می تواند در دیگر مناطق نیز برگزار شود.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی موجود، گفت: متاسفانه آسیب های اجتماعی بلایی برای جامعه شده و تکدی گری، کودکان کار، اعتیاد، اشتغال و عفاف و حجاب بحث های بسیار مهمی است که از جمله آسیب های اجتماعی است.

ناصحی افزود: کسانی که می توانند در این راستا خدمت بکنند و مردم و جامعه را آگاه کنند، همین علما و روحانیون در مساجد هستند.

وی تصریح کرد: اگر برای ۲۲ آسیب اجتماعی ملموس و مشهودی که ما امروز در جامعه مشاهده می کنیم چاره اندیشی نشود براساس مطالعات کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورا و کارشناسان حوزه و دانشگاه، ۳۰ آسیب اجتماعی پنهان در پس این آسیب های مشهود یکی پس از دیگری ظهور و بروز می کند.

ناصحی تاکید کرد: کسانی که کار فرهنگی می کنند باید احساس مسئولیت کنند و مقام معظم رهبری سالهاست که دغدغه مسایل فرهنگی و اجتماعی دارند و به عناوین مختلفی گاهی به عنوان شبیخون فرهنگی، گاهی به عنوان ناتوی فرهنگی و همچنین رخنه فرهنگی اعلام کرده اند و این نکته هشدار دهنده بسیار مهم است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امروز نهادها، سازمان ها و وزارت خانه هایی که مسئولیت دارند مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، وزارت آموزش و پرورش ، وزارت علوم ، سازمان تبلیغات اسلامی ، شورای انقلاب اسلامی و حوزه و دانشگاه  ها باید به میدان آمده و مشکلات را حل کنند.

وی با بیان اینکه ما مردمی معتقد و پایبند به مسایل دینی و اجتماعی داریم چطور نمی توانیم مشکلات فرهنگی را حل کنیم نیز گفت: براساس اعتقادات راسخ دینی ملت ما و جوانان ما است که انقلاب کردیم و مردم براساس این ایدئولوژی و اعتقاد مشکلات اقتصادی را تحمل می کنند.

ناصحی اظهارداشت: زمینه کار کاملا مساعد است و باید کار کرد تا از آسیب های اجتماعی نجات یابیم.

وی با اشاره به ۲۰۰۰ مسجد پایتخت و فقیر بودن تهران از نظر داشتن مساجد نیز گفت: در روزهای آغازین کار در شورای چهارم ، ۴۰۰ مسجد محله ای را در شورا مصوب کردیم و احداث این مساجد در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در تهران کمبود سرانه مسجد داریم نیز اظهار داشت: در طول ۱۰۰ سال تاریخ بلدیه، شهرداری در این دوره براساس حقوق شهروندی و وظیفه اخلاقی در ساخت مساجد ورود پیدا کرده و این همه امکانات را به وجوده آورده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا