شورای شهرصفحه اصلی

ابراز خرسندی چمران از ورود شهرداری تهران به نهضت مسکن/کاهش زمان صدور پروانه ساخت راه تسهیل ساخت مسکن

رئیس شورای شهر تهران بابیان اینکه خوشحالیم که شهرداری در نهضت مسکن حرکتی را شروع کرده است، از شهرداری خواست لایحه‌ای برای تسهیل صدور پروانه ساختمانی ارائه دهد.

به گزارش شوراآنلاین، مهدی چمران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره با مسکن واعلام آمادگی شهرداری تهران برای اینکه در این زمینه بتواند گام‌های بلندی را بردارد و اگر بتواند موفقیت خوبی را کسب کند در کل کشور می تواند تاثیر بگذارد.

وی یکی از مسائلی که در تسهیل ساخت مسکن موثر است را زمان صدور پروانه و راحت بودن بردین قفل و بست های اداری دانست که متاسفانه در طول سالیان دراز به وجود آمده و متاسفانه در  دوره گذشته طولانی تر شده و به همین دلیل یکی از مصوبات شورای شهر ارائه لایحه برای کاهش مدت زمان صدور پروانه ساخت است.

چمران از  شهرداری تهران خواست لایحه ای برای تسهیل صدور پروانه ساختمانی را ارائه دهد که نشان دهد مدت زمان را چقدرمی تواند کاهش دهد.

وی ادامه داد: به خاطر همکاری راههای را هم برای کاهش مدت زمان ارائه دادیم اما هنوز لایحه ای دریافت نکردیم.

چمران با بین اینکه شهرداری به ذات نمی تواند سرمایه گذاری در خانه سازی داشته باشد، ابراز داشت: اما تسهیلگیری در ساخت مسکن و استفاده از ذخایر شهر است و پروژه هایی را تعریف کند و معضل مسکن را کاهش دهد.

وی افزود: بخاطر این موضوع سرعت بخشیدن پروانه صدور ساختمانی باید در نظر گرفته شود تا ادعا کنیم کار ثمربخشی را انجام دادیم.

رئیس شورای شهر ابراز امیدواری کرد:‌خوشحالیم که شهرداری در نهضت مسکن حرکتی را شروع کرده و شورا هم حتما همگام است و امیدواریم به نتایج مطلوبی بیانجامد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا