شورای شهر

واکنش منفی عضو شورا به تعطیلی پاییزه مدارس

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین ابوالفضل قناعتی در رابطه با تمهیدات شهرداری تهران به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: ۱۸ هزار خودرو در آستانه سال تحصیلی جدید مجوزه های لازم به منظور جابجایی دانش آموزان را از سازمان تاکسیرانی دریافت کرده اند.

وی افزود: این خودروها در قالب سرویس مدرسه خدماتی را به دانش آموزان ارائه می دهند و عملکرد آنها نیز مورد نظارت قرار می گیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فعالیت ۳۰ هزار خودرو در قالب سرویس مدرسه در شهر تهران تصریح کرد: در شرایطی که ۳۰ هزار سرویس مدرسه کار جابجایی دانش آموزان را انجام می دهند اما تنها ۱۸ هزار خودرو مجوزهای لازم را از سازمان تاکسیرانی دریافت کرده اند.

ارائه خدمات سازمان تاکسیرانی به سرویس های مدارس

قناعتی در خصوص خدمات ارائه شده از سوی سازمان تاکسیرانی به سرویس های مدارس اظهار کرد: سرویس های مدارس بر چسب ویژه ای را دریافت کرده و با استفاده از این برچسب می توانند در محدوده طرح زوج و فرد حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: توصیه ما به رانندگان سرویس مدارس این است که با مراجعه به سازمان تاکسیرانی درخواست دریافت برچسب را مطرح کرده و تحت آموزش های سازمان تاکسیرانی قرار گیرند.

عضو هیئت رئیسه اسلامی شورای اسلامی شهر تهران از ارائه آموزش های لازم به رانندگان سرویس مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد و خاطر نشان کرد: ۱۸ هزار راننده سرویس مدرسه طی یک هفته، آموزش های لازم جهت جابجایی دانش آموزان را دریافت کرده و آماده بازگشایی مدارس هستند.

قناعتی با تاکید بر لزوم دریافت معاینه فنی معتبر از سوی سرویس های مدارس گفت: سرویس های مدارس فعال در شهر تهران باید معاینه فنی معتبر از مراکز مستقر در شهر تهران را دریافت کنند و در غیر این صورت مجوز لازم جهت جابجایی دانش آموزان را دریافت نخواهند کرد.

افزایش حداکثر ۱۵ درصدی بهای سرویس های مدارس

عضو هیئت رئیسه اسلامی شورای شهر تهران در خصوص تعرفه سرویس های مدارس در سال ۹۵ خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران سرویس های مدارس در سال تحصیلی جدید حداکثر ۱۵ درصد افزایش قیمت خواهند داشت و طلب بهای بیشتر از خانواده ها خلاف مقررات تلقی می شود.

وی با بیان اینکه تاکسی ها به هیچ وجه در روز بازگشایی مدارس اجازه افزایش کرایه نخواهند داشت عنوان کرد: گشت های ویژه سازمان تاکسیرانی در روز بازگشایی مدارس نظارت جدی را بر عملکرد تاکسی ها خواهند داشت و اجازه نمی دهیم هیچ راننده تاکسی، کرایه بیشتری را از شهروندان اخذ کند.

آماده باش سازمان اتوبوسرانی در روز اول مهر

عضو هیئت رئیسه اسلامی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برنامه های سازمان اتوبوسرانی به مناسبت بازگشایی مدارس اذعان کرد: سازمان اتوبوسرانی برنامه های ویژه ای را به مناسبت بازگشایی مدارس در دستور کار داشته و تعدادی اتوبوس تک کابین و دو کابین به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اضافه شده است.

وی ادامه داد: رانندگان اتوبوس در روز اول مهر در آماده باش کامل به سر برده و بدون شک کار جابجایی دانش آموزان و والدین آنها را به خوبی انجام خواهند داد.

قناعتی در رابطه با اضافه شدن ۵۸ دستگاه واگن به خطوط مختلف متروی تهران تصریح کرد: ۵۸ دستگاه واگن جدید به خطوط مختلف تهران از جمله خط ۳ اضافه شده و با این اتفاق به ظرفیت متروی تهران ۳۰۰هزار سفر افزوده شده است.

طرح های ویژه مترو به مناسبت آغاز سال تحصیلی

عضو هیئت رئیسه اسلامی شورای شهر تهران در خصوص طرح های ویژه مترو به مناسبت بازگشایی مدارس اظهار کرد: متروی تهران روز سوم مهر که نخستین روز فعالیت مدارس در سراسر کشور است را رایگان اعلام کرده و با این کار دانش آموزان می توانند از تسهیلات مترو بهره مند شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا رایگان اعلام شدن مترو در روزهای مختلف تاثیری در اعتبارات این نهاد نخواهد داشت؟ گفت: متروی تهران در برخی از روزها از جمله روز بازگشایی مدارس و بعضی از اعیاد رایگان اعلام می شود اما باید به این موضوع توجه شود که رایگان اعلام شدن های مکرر در بودجه مترو تاثیر گذار خواهد بود.

قناعتی تاکید کرد: رایگان اعلام شدن مترو در درآمدهای محاسبه شده شهرداری تاثیرگذار خواهد بود و این اتفاق شوک ویژه ای را به درآمدها ایجاد می کند.

طرح تعطیلی دو هفته ای مدارس به شدت خام و غیر کارشناسی است

قناعتی در رابطه با پیشنهاد مطرح شده به منظور تعطیلی دوهفته ای مدارس در ایامی که هوای شهر تهران آلوده است گفت: طرح های این چنینی به شدت خام بوده و بهتر است مسئولان دولت به جای ارائه چنین طرح هایی برای حل معضل آلودگی هوای شهر تهران به صورت ریشه ای چاره اندیشی کنند.

وی ادامه داد: تعطیلی دو هفته ای مدارس هیچ تاثیری در حل مشکل آلودگی هوای شهر تهران نخواهد داشت زیرا پس از بازگشایی مدارس شرایط بار دیگر به حالت عادی بر می گردد.

عضو هیئت رئیسه اسلامی شورای شهر تهران خواستار ارائه ۱۲۰۰ دستگاه واگن از سوی دولت به مدیریت شهری پایتخت شد و اذعان کرد: دولت موظف است ۱۲۰۰ دستگاه واگن مترو را به شهرداری تهران تحویل دهد و در صورت تحقق این اتفاق به ظرفیت متروی تهران ۳ میلیون سفر اضافه می شود.

وی تاکید کرد: توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی در شهر تهران یک الزام است و درخواست ما از مسئولان دولت نیز این است که تسهیلات لازم به منظور توسعه حمل و نقل عمومی در پایتخت را فراهم کنند.

توصیه مدیریت شهری پایتخت به رانندگان خودروهای تک سرنشین

قناعتی با اشاره به تردد خودروهای تک سرنشین در شهر تهران تصریح کرد: درخواست مدیریت شهری تهران از شهروندان این است که در آستانه ورود به ماه مهر و بازگشایی مداس به منظور کاهش ترافیک در شهر تهران از خودروهای شخصی کمتر استفاده کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: توصیه ما به افراد شاغل نیز این است که در صورت امکان ساعت تردد خود را در روز بازگشایی مدارس و دو هفته نخست مهر ماه به زمان دیگری موکول کرده و سفرهای درون شهری خود را بیش از قبل مدیریت کنند.

برنامه های مشترک شهرداری و پلیس در آستانه بازگشایی مدارس

وی در خصوص برنامه های مشترک شهرداری و پلیس در آستانه بازگشایی مدارس بیان کرد: شهرداری تهران و پلیس راهور طی سال های اخیر همکاری بسیار خوبی با یکدیگر داشته و مقرر شده امسال نیز در روز بازگشایی مدارس، ترافیک در اطراف مدارس با همکاری نیروهای پلیس راهور کنترل شود.

قناعتی خاطرنشان کرد: افرادی که منازلشان در نزدیکی مدارس است، بهتر است از خودرو شخصی برای جا به جایی دانش آموزان خود استفاده نکرده و از تجمع در اطراف مدارس نیز پرهیز کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا