شورای شهر

افشاگری عجیب عضو شورا:۲۸۶ نفر بدون حضور در همشهری حقوق می‌گرفتند!

به گزارش شورا‌آنلاین، حجت نظری در چهل و نهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: دلایل انجام تحقیق و تفحص از عملکرد همشهری مؤسسه همشهری ضرورت شفاف‌سازی عملکرد اجرایی با توجه به اینکه طی این سال‌ها نظارت درستی انجام نشده است.

وی ادامه داد: در چگونگی استخدام‌ها در سال ۹۵ در این مؤسسه ابهاماتی وجود دارد و باید عملکرد مالی مؤسسه شفاف شود.

وی با بیان اینکه تراز مالی و نحوه هزینه کردن برای تعیین حقوق مدیران این مؤسسه شفاف نیست، گفت: در خلل بررسی‌هایی که کرده‌ایم به نکایت رسیدیم از جمله اینکه در بخش منابع انسانی تبدیل وضعیت پرسنل از قراردادی به رسمی برخلاف دستورالعمل سال ۹۵ شهرداری بوده است و این از نظر نداشتن سوابق خدمتی مشخص است.

نظری گفت: انعقاد قرارداد با دو نفر از بازنشستگان صندوق بازنشستگان کشوری و انتصاب آنها در معاونت‌های مالی و بازرگانی یکی دیگر از این تخلفات است.

مخبر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: همچنین یکی از مدیران این مؤسسه از سال ۹۱ در خارج از کشور به سر می‌برده و از سال ۹۳ به عنوان دبیر سرویس همشهری آنلاین به صورت دورکاری فعالیت می‌کرده اما حقوق آن را می‌گرفته است و به‌طورکلی فعالیت ۲۸۶ نفر از کارکنان این موسسه که به صورت دورکاری فعالیت کرده و حقوق می‌گرفتند، شبهه‌ناک است.

نظری گفت: قراردادهای نامتعارف، توزیع نامناسب مجلات و عدم وصول مطالبات از دیگر مسائلی است که در این مؤسسه مشهود است.

مخبر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای گفت: بنابراین به نظر می‌رسد ادامه تحقیق از این مؤسسه نیازمند یک هیأت ۳ تا ۷ نفره از شورا در مدت سه ماه است و باید فرآیند تحقیق و تفحص از همشهری ادامه یابد.

طبق اعلام حجت نظری یکی از کارمندان موسسه همشهری که از سال ۱۳۹۱ برای ادامه تحصیل در خارج از کشور به سر می برد، در سال ۱۳۹۳ طی نامه ای به مدیر عامل شرکت، به لحاظ اتمام مدت مرخصی بدون حقوق ایشان در مرداد ماه سال ۱۳۹۳ و عدم امکان بازگشت حضوری به کار، تقاضای تبدیل وضعیت و دورکاری نموده است که با تقاضای دورکاری وی از تاریخ ۱/۶/۱۳۹۳موافقت شده است.

لذا علیرغم عدم حضور ایشان در کشور، از آن تاریخ تا سال ۱۳۹۵ بر اساس احکام کارگزینی صادره، به ایشان به عنوان کارمند موسسه همشهری و با پست دبیر سرویس همشهری آنالین ماهیانه حقوق و مزایا پرداخت شده است. مضافا ۴ تن دیگر نیز با توجیه انجام دروکاری و به رغم عدم حضور و عدم حضور مستمر حقوق و مزایا دریافت نموده اند. به عالوه، برخی کارمندان شرکت همشهری در سال ۱۳۹۰ تعداد ۱۹ نفر، سال ۱۳۹۱ تعداد ۳۰ نفر، سال ۱۳۹۲ تعداد ۳۳ نفر، سال ۱۳۹۳ تعداد ۵۴ نفر، سال ۱۳۹۴ تعداد ۳۵ نفر، سال ۱۳۹۵ تعداد ۵۱ نفر و سال ۱۳۹۶ تعداد ۴۷ نفر علیرغم عدم حضور مستمر در محل کار، حقوق و مزایای کامل ماهیانه دریافت نموده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا