مدیریت شهری

بهره‌برداری از ایستگاه «شهید قدوسی»

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین   ایستگاه شهید قدوسی در خط ۳ به عنوان صد و چهارمین ایستگاه مترو شهر تهران با حضور شهردار تهران، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو و جمعی از دیگر مدیران شهری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ایستگاه شهید قدوسی ۱۱ هزار متر زیر بنا دارد دارای یک پست برق و ۱۲ دستگاه پله برقی است که همگی نصب و راه اندازی شده اند. با افتتاح این ایستگاه ۲۵ تا ۳۰ هزارنفر به مسافران مترو اضافه خواهد شد.

عملیات احداث خط سه متروی تهران از سال۸۶در جنوب غرب تهران آغاز شده‌است که بخش اول آن در قسمت مرکزی و حد فاصل ایستگاه شهید بهشتی و ایستگاه ولیعصر در آذرماه۱۳۹۱و بخش دوم آن از ایستگاه ولیعصر تا آزادگان در اردیبهشت ماه ۹۳ به بهره‌برداری رسید. در نهایت در ۳۱ شهریورماه ۹۴ نیمه شمالی خط از ایستگاه شهید بهشتی تا انتهای شمالی خط یعنی ایستگاه قائم افتتاح شد.

توسعه این خط به سمت شمال شرقی و جنوب غربی در حال انجام است در بخش توسعه شمال شرقی، این خط از ایستگاه شهید بهشتی به سمت شرق خیابان شهید بهشتی امتداد مسیر داده و در محل میدان گلبرگ به سمت شمال متمایل می‌شود و با عبور از زیر بزرگراه صیاد شیرازی به میدان نوبنیاد می‌رسد و پس از آن به دو شاخه تقسیم می‌شود. شاخه اول به سمت اقدسیه و شهر قائم ادامه یافته و در نهایت به میدان قائم می‌رسد و شاخه دوم در طول خیابان نیاوران ادامه یافته و پس از عبور از جنوب پارک نیاوران به ابتدای خیابان شهید باهنر می‌رسد.

در بخش توسعه جنوب و جنوب غربی این خط از ایستگاه آزادگان به سمت اسلامشهر امتداد مسیر داده و در نهایت به شهر جدید پرند می‌رسد خط سه مترو در ایستگاه شهید بهشتی با خط یک، در ایستگاه میدان ولیعصر با خط در حال احداث شش، در ایستگاه ولیعصر با خط چهار تقاطع خواهد داشت.

چهار ایستگاه دیگر در خط ۳ باید تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا این خط به پایان برسد.

 
 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا