اجتماعی و فرهنگی

علم عنصر جاودانگی است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین منطقه خراسان جنوبی، علی باقرزاده در یادواره شهدای سوادآموزی استان، یاد و خاطره ۴۱ هزار شهید معلم و دانش‌آموز را گرامیداشت و گفت: سازمان نهضت سوادآموزی ۱۷۶ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده که از این تعداد ۱۱۹ شهید آموزشیار، ۱۸ شهید سوادآموز و ۳۹ شهید از کارکنان این نهاد بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شهدا با نثار خون خود، پایه‌های انقلاب را استوار کردند، افزود: رسالت امروز ما مسئولان و دانش‌آموزان صیانت و پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب و ادامه دادن راه شهدا است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با انتقاد از اینکه متاسفانه نتوانسته‌ایم مستند کاملی از زندگی شهدای سوادآموز تهیه کنیم، تصریح کرد: امروز بسیاری از افرادی که می‌توانستند در تهیه و جمع آوری این مستندات به ما کمک کنند، دیگر دربین ما نیستند. اگر امروز می‌خواهیم پیرو واقعی شهدا باشیم، باید در تولید علم و فناوری و توسعه و پیشرفت کشور سهیم باشیم.

عباس لامعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: شهدا وجود خود را عاشقانه و خالصانه تقدیم حضرت حق کردند و شهدای سوادآموز، دانش‌آموز و معلم با گذشتن از جان خود، درخت تنومند انقلاب را آبیاری کردند.

وی ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش استان ۳۲۹ شهید دانش آموز، ۹۲ شهید فرهنگی و دو شهید سوادآموز تقدیم این کشور کرده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا