اجتماعی و فرهنگی

احتمال افزایش قیمت طلا

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  به نقل از رویترز، قیمت طلا در تلاش برای گذشتن از سطح ۱۳۰۰ دلار و با توجه به تضعیف دلار و رکورد زدن ذخایر بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلا به بالاترین میزان در ۲ سال گذشته، امروز افزایش یافت.

قیمت طلا از هفته گذشته به دنبال سقوط ارزش دلار افزایش یافته است. این فلز گران‌بها امروز به ۱۳۰۳.۶۰ دلار نیز رسید که بالاترین رقم از ژانویه ۲۰۱۵ به شمار می‌رود اما در نهایت به علت برداشت سود سرمایه‌گذاران در لحظه انتشار این خبر ۱۲۹۵.۶۰ دلار معامله شد.

مار ک تو، رئیس موسسه تحقیقاتی گروه مالی وینگ فانگ در این‌باره گفت: «من فکر می کنم طلا می‌تواند به ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار در سه ماهه دوم برسد. سرمایه‌گذاران حرکت‌های ین و دلار و تصمیم‌های بانک مرکزی و ذخایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری را دنبال می‌کنند.»

دلار امروز در برابر ین کمترین رقم جدید ۱۸ ماه گذشته را ثبت کرد. شاخص دلار رکورد پایین‌ترین میزان از ژانویه ۲۰۱۵ را ثبت کرد.

تضعیف دلار و تقویت قیمت طلا سبب افزایش شدید ورود پول به گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا شد. ذخایر این صندوق به ۲.۵۹ درصد افزایش یافت و به ۸۲۴.۹۴ تن در روز دوشنبه رسید که بالاترین رقم از ۲۲ فوریه به شمار می‌رود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا