مدیریت شهری

پروژه مترو ورامین کلید خورد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا گفت: در «خصوص جزئیات طرح ایجاد مترو شهرستان ورامین»، اظهار داشت: برای ما خیلی عجیب است که پروژه مترو حومه‌ای پیشوا، ورامین- قرچک به تهران که از پروژه‌های فعال است و روزانه در آن کارهای لازم صورت می‌گیرد، همچنان این پرسش مربوط به آن در ذهن مردم وجوددارد که آیا این، مترو است و انجام می‌شود؟ 

وی ادامه داد: آنچه که در حال اجرا است، توسط شرکت مترو تهران انجام نمی‌شود و مدیریت اجرایی پروژه را شرکت راه‌آهن بر عهده دارد.

نقوی حسینی در تشریح دلایل مدیریت شرکت راه‌آهن در انجام این پروژه افزود:‌ شرکت مترو یک شرکت عمومی غیردولتی است که متعلق به شهر تهران است؛ بنابراین این شرکت نمی‌تواند برای شهرستان ورامین مترو ایجاد کند. 

نماینده مردم ورامین اضافه کرد: اگر شرکت مترو بخواهد این کار را انجام دهد، باید اعتبار آن را دولت بدهد؛‌ در نتیجه دولت اعلام می‌کند این پروژه را خودش اجرا می‌کند؛ بنابراین دولت اعلام کرده است که برای همه مناطق ایستگاه می‌سازیم و  قطار دوطبقه‌ای مانند مترو کرج ـ تهران در این مسیر قرار می‌دهیم.

وی عنوان کرد: این مسیر از سه ایستگاه به مترو تهران متصل می‌شود که شامل ایستگاه جوانمرد قصاب، شهرری و راه‌آهن است که خط سه در آنجا قرار دارد و به شبکه مترو تهران متصل خواهد شد.

نقوی حسینی تصریح کرد: آنچه که قرار است به مردم خدمات ریلی بدهد، به این صورت است که در ۵ ایستگاه فعالیت می‌کند و هر ۳۰ دقیقه قطار دارد و مسافران را سوار کرده و به مترو تهران منتقل می‌کند. 

نماینده مردم ورامین با بیان اینکه شرکت مترو در حال انجام این پروژه بود، اما شرکت راه‌آهن علیه آنها شکایت کرد،خاطر نشان کرد: شرکت راه‌آهن اعلام کرد، این ملک دولت و راه‌آهن است و شرکت مترو که یک شرکت عمومی غیردولتی است، نمی‌تواند در ملک ما پروژه را بسازد؛ در نتیجه شرکت راه‌آهن اعلام کرد که این کار را انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه این پروژه هیچ تغییر نکرده است، یادآور شد: چه شرکت مترو تهران و چه شرکت راه‌آهن این پروژه را می‌ساخت، همین پروژه ساخته می‌شد.

نقوی حسینی تأکید کرد:‌ پروژه یاد شده در ورامین مانند قطار کرج ـ تهران است و مردم مناطق ورامین، پیشوا، قرچک و باقرآباد را به مترو شهرری و جوانمرد می‌رساند؛‌ البته بستگی به میزان مسافر دارد و مدیران اجرایی اعلام کرده‌اند که هر میزان که مسافر باشد، خدمات‌رسانی صورت می‌گیرد. 

نماینده مردم ورامین در پاسخ به این پرسش که «پروژه مترو حومه‌ای پیشوا ـ ورامین ـ قرچک به تهران در چه زمانی افتتاح خواهد شد؟» بیان داشت:‌ وزیر راه در سفر اخیر خود و افتتاح یک خط از پل امام رضا (ع) شهرستان ورامین اعلام کرد که تلاش ما این است که تا پایان سال جاری این پروژه به بهره‌برداری برسد و این قول وزیر راه است.

وی گفت: با توجه به شناختی که بنده دارم و سختی کاری را که در این خصوص می‌بینیم، فکر نمی‌کنم تا پایان سال جاری این پروژه به بهره‌برداری برسد؛ چرا که پل ۱۵ خرداد (کارخانه قند) ورامین باید به کلی برداشته شده و به جای آن زیرگذر زده شود تا دیوار حائل کارخانه قند برداشته شده و رفت و آمد نیز تسهیل شود.

نقوی حسینی با بیان اینکه ایجاد همین پل نیز حداقل نیاز به ۶ ماه وقت دارد، خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم اینکه بگوییم پروژه مترو حومه‌ای پیشوا ـ‌ ورامین و قرچک به تهران تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، سخن منطبق بر واقعیتی نیست. 

 

 

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام.به نظره من باید یک خسته نباشید ویژه به نماینده شهر ورامین بابت پروژه مترو گفت،چرا که به این بهانه مترو بود که ایشان ۳ دوره برای نمایندگی این شهر به قول انداختن مترو برای این شهرستان توانستن رای جمع کنن.خدا قوت آقای سید حسین نقوی حسینی

  2. چه جالب ما ساکن قرچک ورامین هستیم ولی تا حالا که سال ۹۷ هست ما ایستگاه مترویی ندیدیم وه بزنن اینم یکی دیگه از وعده وعیدهای نماینده های مجلس
    گفته تا آخر سال ۹۵ بهره برداری میشه الان ۹۷ هستیم هنوز خبری نیست

  3. وقت بخیرعاجزانه خواهشمیکنم رسیدگی‌کنین ومتروی قرچکواحداث کنیدمن تومیدان ولیعصر دانشجوام وازقرچک تااونجاواقعاسختمه اول بایدکلی راه تاسرخیابونمون پیاده برم بعد بااتوبوس ۴۰دقیقه ایناتامترو، واقعاآسون نیس خصوصاازاین لحاظ که حداقل۲ساعت راهمه تواتوبوساهم که بیشتروقتاجانیس بایدکلاسرپاوایساد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا