اجتماعی و فرهنگی

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران: طرح طبقه‌بندی شرکت شهربان بعد از ۱۵ سال نهایی شد/ افزایش حقوق همه نیروهای شهربان در دستور کار است

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران از نهایی شدن طرح طبقه‌بندی مشاغل شرکت شهربان بعد از ۱۵ سال خبر داد و گفت: افزایش حقوق نیروهای حجمی شرکت شهربان و حریم‌بان در دستور کار است.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روا‌بط عمومی مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران، محمدعلی الفت‌پور با اشاره به دغدغه نیرو‌های ایثارگر شرکت شهربان و حریم‌بان در خصوص طرح طبقه‌بندی مشاغل این شرکت، گفت: متأسفانه شرکت شهربان با وجود آن‌که حدود ۱۵ سال از تأسیس آن می‌گذرد، فاقد طرح طبقه‌بندی بود که به دلیل اهتمام ویژه‌ای که این دوره از مدیریت شهری به تبدیل وضعیت ایثارگران دارد، طرح‌ طبقه‌بندی شرکت شهربان خارج از روال اداری و به صورت ویژه نهایی شد و پس از تأیید در وزارت کار آماده اجراست.

وی در خصوص مطالبه نیروهای ایثارگر حجمی شرکت شهربان برای تبدیل وضعیت به نیروی رسمی شهرداری تهران اظهار داشت: نیروهای ایثارگر حجمی شرکت شهربان در حال حاضر مطابق نصّ صریح قانون از نیروی پیمانکاری و حجمی با خروج از حالت پیمانکاری، به نیروی قرارداد دائم شرکت شهربان و حریم‌بان که یکی از شرکت‌های رسمی شهرداری تهران است تبدیل وضعیت شده‌اند.

الفت‌پور با بیان این‌که شهرداری تهران در تبدیل وضعیت ایثارگران جزو پیشروترین دستگاه‌ها در کشور بوده و در این مسیر مطابق نصّ قانون عمل کرده است، گفت: طبق قوانین مربوط به تبدیل وضعیت ایثارگران، تبدیل وضعیت نیروهای حجمی شهرداری به نیروی رسمی خلاف قانون است و استثنائی در این زمینه وجود ندارد. همه ایثارگران حجمی در سایر شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران، عیناً شبیه نیروهای حجمی شهربان، طبق قانون به قرارداد دائم آن شرکت یا سازمان تبدیل وضعیت شده‌اند؛ باید توجه داشت که طبق ضوابط و قوانین اداری و استخدامی، تبدیل وضعیت به رسمی-قطعی، صرفاً از طریق آزمون‌های سراسری استخدامی میسّر است.

وی در پایان اعلام کرد: به دلیل دغدغه‌مندی مدیریت کنونی شهرداری تهران در خصوص معیشت کارکنان، به دستور شهردار محترم و اهتمام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا، افزایش حقوق همه نیروهای حجمی شرکت شهربان و حریم‌بان در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است دوم دیماه امسال، قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز تأکید کرد: شرکت‌هایی که تابع قانون کار هستند، موظف به تبدیل قرارداد موقتی ایثارگران به قرارداد دائمی صرفاً با محل خدمت آنان هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا