اجتماعی و فرهنگی

مشارکت ستاد معاینه فنی خودرو و شرکت کنترل کیفیت هوا در اجرای پروژه های موثر در کاهش عارضه های زیست محیطی

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت:هم افزایی در بازنگری طرح کاهش الودگی هوای شهر تهران و سیاهه انتشار در قالب پروژه های مطالعاتی از اهم دستاورد این توافقنامه است.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه طی نشستی با حضور شادی ملکی مدیر عامل ستاد معاینه فنی و سید محمد مهدی میرزایی قمی مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا و جمعی از مدیران توافقنامه همکاری دو مجموعه در اجرای پروژه های موثر در کاهش الودگی هوا توشیح گردید.

مالکی در توضیح چارچوب این مشارکت اظهار داشت:در مفاد این توافقنامه همکاری در جهت گسترش استفاده از موتورهای برقی در شهر تهران از طریق ایجاد ایستگاه برقی اشتراکی در مکان های مستعد، بازنگری و به روز رسانی طرح کاهش آلودگی هوای شهر تهران در قالب پروژه مطالعاتی ، ایجاد هماهنگی بین دستگاهی با هدف گسترش برنامه معاینه فنی موتورسیکلت ها،بازنگری در سیاهه انتشار شهر تهران با بررسی تاثیر معاینه فنی خودروها در میزان کاهش آلودگی هوای تهران و ارتقاء رویه اجرایی معاینه فنی در بحث سنجش آلودگی صوتی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت شرکت های مشاور در انجام پروژه های مطالعاتی در این توافقنامه افزود دو مجموعه جهت پیشبرد کار متعهد گردیدند که در اشتراک گذاری و انعکاس اطلاعات مرتبط با پایش وضعیت الایندگی خودروها همکاری نمایند.

میرزایی قمی در خصوص نیاز به بازنگری و به روز رسانی طرح کاهش گفت: طرح کاهش آلودگی هوا در سه فاز از سال ۱۳۹۵ در کلانشهر تهران اجرایی گردیده که فاز اول و دوم آن مربوط به کنترل مکانیزه معاینه فنی خودروها با استفاده از دوربین های ترافیک در سطح شهرتحقق یافته و فاز سوم آن در خصوص ممنوعیت تردد و اعمال عوامل بازدارنده جهت خودروهای فرسوده، خودروهای کاربراتوری و آلاینده از چرخه تردد حمل ونقل اجرایی نشده است.

بدون ترید کلیه طرح های اجرایی پس از پایش و بررسی میزان اثربخشی آن نیازمند به بروز رسانی بوده که طرح کاهش نیز از این مسئله مستثنی نیست . از آنجائیکه در کلانشهر تهران شاخصه های آلایندگی و عوامل موثر در آن در طول زمان تغییر یافته لذا تعریف فازهای کنترلی جدید در بحث اعمال محدودیت و پایش سختگیرانه تر منابع تولید آلایندگی اجتناب ناپذیر است.

وی ضمن برشمردن تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه پاک به عنوان یکی از اهداف طرح کاهش افزود: در همین راستا در توافق انجام شده تلاش گردیده دو مجموعه در ایجاد زیرساخت با تخصیص فضای لازم در مکان های مستعد برای استفاده ایستگاه های برقی اشتراکی، تسهیلات و فرهنگ سازی در موضوع بهره برداری و استفاده از موتورسیکلت های برقی نزد شهروندان تهرانی همکاری نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا