شورای شهرصفحه اصلی

چمران: برگزاری «هفته هوای پاک» در هوای آلوده تهران چه مفهومی دارد؟

/خبرنگار: حامد امینی/

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به آلودگی هوایی که گریبان شهرها بخصوص تهران را گرفته هفته هوای پاک چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟

به گزارش شوراآنلاین، مهدی چمران در جریان برگزاری یکصد و بیست و دومین جلسه علنی صحن شورای شهر تهران در مرور رویدادهای مهم تاریخ کشور به روز ۲۷ دی ماه سالروز شهادت شهدای بزرگواری چون نواب صفوی، ذوالقدر، برادران واحدی و طهماسبی اشاره کرد و گفت: رژیم شاهنشاهی این شهدا را که از جرگه فداییان اسلام بودند در جریان مبارزه با رژیم طاغوتی در سال ۱۳۳۴ بعد از کودتای ننگین ۲۸ مرداد اعدام کردند و اختناق شدیدی را در کشور حاکم ساختند.

 وی در ادامه به روز ۲۹ دی که بنام روز غزه نامگذاری شده اشاره کرد و افزود: غزه نماد مقاومت فلسطین در مقابل صهیونیسم است و مردم این خطه نه تنها در مقابل رژیم سفاک مقاومت کردند بلکه علیه اسراییل جنگیدند و در نبردشان پیروز شدند و امیدواریم هرچه زودتر این رژیم خونخوار و کودک کش از صفحه روزگار محو و شر آن از سر کشورهای مسلمان کوتاه شود.

چمران به عمق حقانیت مقاومت فلسطین اشاره کرد و گفت: دیدیم که ذهن های بیدار جهان در دل کشورهایی چون آمریکا و نقاط دیگر پرچم فلسطین به عنوان نماد مقاومت هر روز برافراشته می شود و این یک نویدی است برای ما که ان‌شاءالله شاهد پیروزی نهایی ملت فلسطین و جبهه مقاومت باشیم.

مهدی چمران با اشاره به ۲۹ دی ماه که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده در انتقادی گفت: با توجه به آلودگی هوایی که گریبان شهرها بخصوص تهران را گرفته هفته هوای پاک چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟ چرا که ما متاسفانه شاهد تداوم هوای ناپاک و ناسالم هستیم اما با این وجود برنامه‌هایی برای این هفته تدارک دیده می شود.

وی ادامه داد: برگزاری این چنین اقداماتی با چنین شعاری زمانی می تواند سودمند باشد که بتواند در واقعیت تاثیرات فراوانی در میزان کاهش و رفع آلایندگی‌های هوای شهرهای بزرگ کشور که دچار چنین مصیبت و مشکل بزرگ هستند، صورت پذیرد.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: باید بر این روز تاکید کرد که به هوای پاک رسید اما چه کرده‌ایم تا به این هوا برسیم؟ نه اینکه کاری نشده اما امروز هوای ناپاک سبقت گرفته و تلاشی که باید صورت می‌گرفت در هیچ دوره‌ای به خوبی انجام نشده است؛ ما تلاش می‌کنیم و خود را به آب و آتش می‌زنیم که حداقل حمل و نقل عمومی را که شهرداری باید در آن جلودار باشد، به نتیجه برساند.

وی افزود: ما باید تلاش‌های همه جانبه خود را به کار ببندیم؛ چرا که ما در کشورمان سابقه انجام کارهای ناشدنی را داشتیم و داریم و معتقدیم که اگر یک برنامه ریزی درست وفق قانون تدوین شده صورت گیرد می توانیم چالش‌ها را مرتفع کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا