شورای شهر

پشت پرده پس گرفتن استعفای مسجد جامعی/ آوار پلاسکو مانع تبعید شد!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین اتفاقی که اگرچه کاملا غیر منتظره بود و به بهانه پیگیری وضعیت حادثه ساختمان پلاسکو و موضوعات مرتبط با آن صورت گرفت اما علامت سوال های زیادی را در اذهان عمومی بوجود آورد.

 
عده ای از عموم مردم با واکنش احساسی فرش قرمز برای مسجد جامعی پهن کردند و گروهی دیگر عضو شورای شهر تهران را متهم به موج سواری و بهره برداری سیاسی از حادثه ساختمان پلاسکو کردند.
 
اما یکی از وجوهات مهم این تصمیم که شاید کمتر به اذهان عمومی خطور کرده باشد و به نظر سهم عمده ای در تصمیم غیر منتظره مسجد جامعی داشت به نارضایتی قلبی این عضو شورا از عمل انجام شده ای مربوط می شد که باعث و بانی آن دولت بود.
 
احمد مسجد جامعی که می دانست استعفا از شورای چهارم و رفتن به حیاط خلوتی چون کتابخانه ملی در واقع اوت کردن وی از عرصه سیاست و طیف اصلاح طلبان بود مقاومت زیادی برای مخالفت با پذیرش استعفا داشت اما در نهایت با اصرارهای دولت تن به این خواسته داد و به نوعی تبعید از ساختمان بهشت به کتابختانه ملی را پذیرفت.
 
دلخوری و عدم رضایت مسجد جامعی باعث به تعویق افتادن چندین باره بحث استعفا شد و باعث شد تا با کش و قوس های فراوانی این بحث علنی و رسمی شود و طبق برنامه ریز قرار بود در جلسه غیر علنی فردا پرونده حضور وی در شورای چهارم بسته شود.
 
در حالیکه شمارش معکوس برای وداع مسجد جامعی با کرسی شورا آغاز شده بود به یکباره حادثه ساختمان پلاسکو تمامی معادلات را بهم ریخت و بهترین فرصت را برای فرار از مهلکه استعفای اجباری بوجود آورد تا رئیس اسبق شورا موقتا هم که شده حیات در شورا را به حیاط خلوت دولت ترجیح دهد!
 
تصمیمی که حتی سایر اعضای اصلاح طلب شورا را نیز متعجب کرد که به هیچ وجه پیش بینی چنین تغییر موضعی را از سوی احمد مسجد جامعی نداشتند. تغییر موضعی که شاید ادامه حیات مسجد جامعی در شورای چهارم را تا آخر دوره جاری تمدید کند و پروژه تبیعد سر لیست اصلاح طلبان به کتاب خانه ملی را با شکست مواجه کند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا