اجتماعی و فرهنگی

افزایش کمک هزینه معیشت خانواده شهدای شهرداری/ کمک هزینه معلولین ۴ برابر می‌شود

/خبرنگار: مهناز دمرچلی/

مدیرکل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران از افزایش ۳۰۰ درصدی کمک هزینه معیشت خانواده شهدای شهرداری تهران خبر داد.

 به گزارش شوراآنلاین، محمد بنی حسن مدیرکل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران در حاشیه بازدید از ۳ خانواده شهید شهرداری تهران و در ادامه بازدید های دوره ای از خانواده شهدا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و ارج نهادن به سالها صبر و استقامت خانواده شهدا، ارتقاء سطح رفاه جامعه ایثارگری را از اولویت‌های مهم اداره کل رفاه و امور ایثارگران عنوان کرد و اظهارداشت: خادمین شهدا در این اداره کل همواره قدردان ایثار و جانفشانی قهرمانان ملی خود بوده اند و در حوزه تکریم و تعظیم به این قشر معزز هیچگاه کوتاهی نخواهند کرد.

وی ارائه خدمات هدفمندتر به ایثارگران را از مهمترین اولویت‌های این دوره از مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: افزایش ۳۰۰ درصدی کمک هزینه معیشت خانواده شهدای شهرداری تهران از جمله اقدامات موثر در راستای کاهش مشکلات اقتصادی این قشر مغزز است.

مدیرکل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران شارژ فصلی معیشتی خانواده های شهدای شهرداری تهران را مختص والدین و همسران شهید دانست و اظهارداشت: در راستای کمک به خانواده معزز شهدای شهرداری تهران‌ و تحت عنوان کمک معیشت مبلغ سه میلیون تومان در چهارچوب دستورالعمل ابلاغی از سوی شهردار تهران در پایان هر فصل به حساب هریک از والدین و همسران شهید واریز می‌شود.

بنی حسن در ادامه ابلاغ افزایش کمک هزینه نگهداری از معلولین شهرداری تهران را یادآور شد و افزود: با توجه به افزایش هزینه های درمان و معیشت و در راستای حمایت از معلولین، کمک هزینه نگهداری و درمان کارکنان معلول و‌ همچنین افراد معلول تحت تکفل کارکنان شاغل در شهرداری تهران به میزان ۴۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

به گفته مدیر کل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران این مبلغ با توجه به شدت و درجه معلولیت به میزان هشتصد، یک‌ میلیون و صد و نیز یک میلیون و چهارصد هزارتومان تعیین شده که به صورت ماهانه به حساب کارکنان مشمول واریز خواهد شد.

وی در ادامه دامنه شمول این دستورالعمل را کارکنان معلول، همسر و فرزندان معلول تحت تکفل کارکنان شهرداری تهران اعم از ثابت و قراردادی در حوزه های ستادی، مناطق ۲۲ گانه، سازمانها و شرکتهای تابعه و وابسته شهرداری تهران ذکر کرد و افزود: این حمایت در راستای کمک به باز توانی، نوتوانی و قادر سازی افراد معلول و همچنین ایجاد فراغت خاطر و افزایش بهره‌وری و کارایی کارکنان بوده و از این ماه واریز خواهد شد.

مدیرکل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران تصریح کرد: فرزندان معلول تحت سرپرستی کارکنان شهرداری تهران نیز در صورت ارائه اسناد و مدارک قانونی در دامنه شمول این دستورالعمل قرار خواهند گرفت.

بنی حسن در پایان با بیان اینکه در این دوره به سطح رفاه و معیشت ایثارگران توجه جدی شده است خاطر نشان کرد: امیدوارم این اقدامات با رضایت جامعه هدف توام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا