شورای شهرصفحه اصلی

حمایت عضو شورا از مدیران سابق شهری: اجازه نمی‌دهیم برچسب شهیدزدایی به چمران و قالیباف زده شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با اشاره به حذف کلمه شهید از برخی معابر تهران گفت: اجازه نمی‌دهیم برچسب شهیدزدایی به چمران و قالیباف زده شود.

به گزارش شوراآنلاین، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در نشستی خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد درباره موضوع حذف نام شهید از برخی تابلوهای معابر و خیابان‌ها اظهار داشت: بیشترین همرنگی و وحدت نظر اگر امروز در کشور نظرسنجی شود با اختلاف فاصله زیاد رتبه اول آن به نام شهید تعلق می‌گیرد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: موضع شورای شهر قبلی در زمینه شهید مشخص است و ما هر چند اختلاف نظر در زمینه‌های مختلف با آنها داریم ولی اجازه نمی‌دهیم برچسب شهیدزدایی به چمران و قالیباف زده شود در دوره کنونی افراد همچون آقای اعطا فرزند شهید است و مگر می‌شود عنوان شهیدزدایی به چنین افرادی چسباند.

وی به صحبت‌های مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و گفت:‌حرف‌های ایشان فصل‌الخطاب است و این رویه وجود داشته و راهبرد بوده است. در دو سال گذشته در جلسات نامگذاری معابر موردی نبوده که پیشنهادی از بنیاد شهید یا خانواده شهدا در زمینه نامگذاری خیابان به اسم شهیدان داشته باشیم که با آن مخالفت شده باشد.

وی اعلام کرد: هیچ شکایتی در این زمینه نیز از بنیاد شهید نیامده که ما در آن قصد داشته باشیم نام شهید را از تابلوی معابر برداریم. البته ۱۰۰ هزار تابلوی معابر و خیابان‌ها در پایتخت داریم و ممکن است تابلوهای پرچمی چنین اشکالی به وجود آمده باشد که این را هم تذکر دادیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا