مدیریت شهری

شهردار منطقه یک تهران:رستوران غیر مجاز گردنه قوچک تخریب شد

رستوران غیر مجاز در محدوده گردنه قوچک و حریم شهرداری منطقه یک با حضور نیروهای شهرداری و انتظامی تخریب شد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، سید حمید موسوی شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ حریم و ارتفاعات بالای ۱۸۰۰ و طبق تبصره ذیل ماده ۲ قانون منع گسترش شهر تهران که هر گونه ساخت و ساز در حریم را ممنوع دانسته ، به حسب دستور مقام قضایی و به منظور اجرای رای کمیسیون ماده ۱۰۰ مبنی بر قلع و قمع ساخت و ساز در حریم شهر تهران ، عملیات تخریب رستوران مرشد در محدوده گردنه قوچک انجام شد.

وی گفت : ساختمان غیر مجاز مذکور به مساحت بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای ساختمانی، در سال های گذشته توسعه یافته و اخیرا تغییر کاربری به رستوران داده و فعالیت آن نیز غیر مجاز بود که با اقدام لازم روز گذشته – یکشنبه ۲۳ تیر ماه – از ساعت ۱۸ عملیات تخریب آغاز و تا ۲ بامداد ادامه یافت.

وی گفت: کلیه ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و ارتفاعات شمال تهران، مصداق تجاوز به حقوق شهر و نادیده انگاشتن قوانین است از این رو مدیریت شهری با مشارکت نیروهای اجرایی و انتظامی نسبت به تخریب ساخت و سازها در نقاط مذکور مبادرت می ورزد.

شهردار منطقه یک با اشاره به اینکه باطی مسیر قانونی هر گونه ساخت و ساز متناسب با کاربری و طرح توسعه گردشگری و اخذ مجوزهای لازم قابل انجام خواهد بود گفت: حریم و ارتفاعات شمال تهران کاملا دارای هویت بوده و براساس تاکیدات شفاف قوانین باید از این سرمایه های طبیعی، حفاظت کرد از این رو تلاش می کنیم با اجرای پروژه های چند وجهی از جمله تبدیل حریم و ارتفاعات به فضاهای عمومی و گردشگری از دست اندازی برخی افراد به حقوق عمومی و شهروندان جلوگیری کنیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. مساله تخریب اگر بنا هست که توسط نیروهای شهرداری انجام گیرد پس امکانات حفاظتی هم در اختیار این افراد قرارداده شود تادر هنگام درگیری بتوانند از خود دفاع کنند یا کامیونی که خاک فرار تخلیه می کند برای ممانعت از این اقدام کامیون متخلف , نیازمند ابزاری جهت توقیف خودرو و حمل به پارکینگ می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا