مدیریت شهری

ادامه ساخت و ساز غیر قانونی در دانشگاه تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین از روزهای پایانی اسفند ۹۴  ساخت یک طبقه اضافه‌ بر روی یکی از ساختمان‌های تاریخی دانشگاه تهران آغاز شد و در تعطیلات نوروزی هم ادامه داشت.


دانشگاه تهران به‌عنوان یک بنای تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و هرگونه مداخله در این بنای تاریخی باید با نظارت و هماهنگی سازمان میراث فرهنگی باشد، چون هر نوع مداخله حتی جزیی، ‌ساخت‌وساز و اضافه کردن یک بخش کوچک به این بنای تاریخی، ممنوع و کاملا خلاف قانون است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران در اوایل فروردین ماه این اقدام را غیرقانونی دانسته و از ارسال نامه ای به شهرداری منطقه ۶ تهران برای درخواست توقف فوری ساخت و ساز خبر داده بود.

احمد حکیمی‌پور رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران هم در هفته گذشته از توقف این ساخت و ساز غیرقانونی خبر داد و افزود: طی یک برنامه قرار است اطراف دانشگاه تهران آزادسازی شود؛ چرا که دانشگاه تهران در چهار مسیر بلوار کشاورز، خیابان کارگر، خیابان انقلاب و قدس دارای حریم است و قرار است حریم دانشگاه تهران آزادسازی شود و دانشگاه تهران به عنوان یک هسته میراثی مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

با این  وجود یک هفته پس از اعلام خبر توقف عملیات عمرانی  عکسی که توسط خبرنگار نشریه شهرت گرفته شده نشان دهنده آن است که مراحل جوشکاری اسکلت این طبقه در این مدت پیشرفت داشته و همچنان کارگران بر روی اسکلت آبی رنگ آن مشغول به کار اند.

منبع:معماری نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا